Pentru Telekom România perioada grea prin trec românii a devenit o oportunitate grozavă pentru a face și mai mulți bani. Chiar la începutul pandemiei, Telekom și-a notificat clienții că începând cu 1 aprilie majorează consistent toate serviciile, taxând cu 1 euro chiar și faptul că emite factura.

Clienții nemulțumiți au avut ocazia să notifice în 30 de zile că nu sunt de acord cu aceste modificări tarifare ale abonamentelor și să solicite rezilierea contractelor fără niciun cost. Cei care au făcut însă acest lucru au avut parte de o tratație deosebită: Telekom le-a dezactivat pe ascuns numerele de telefon. Fără nicio notificare, anunț sau telefon dat în prealabil, Telekom a șters efectiv numerele clienților, uitând că acestea nu sunt proprietatea companiei, ci a utilizatorului. Clientul are dreptul să își păstreze numărul de telefon personal, mai ales că unii îl au de ani buni și chiar s-au portat cu el la Telekom.

Numeroși foști clienți au experiment această atitudine a Telekom, iar modalitatea de lucru și atitudinea companiei nu arată decât dispreț, neprofesionalism și lăcomie. Plus multă prostie.

Administratorul unei societăți comerciale din Constanța s-a trezit în plină pandemie că Telekom i-a șters toate numerele de telefon și i-a dezactivat trei puncte de internet mobil fără vreo notificare sau anunț prealabil.

„Pe 4 martie am primit o adresă din partea Telekom prin care ni se comunica faptul că din 1 aprilie se vor scumpi toate serviciile contractuale. Au ajuns să taxeze până și faptul că emit factura luna. În plus, ne-a deranjat foarte tare că prin această notificare, care a fost scrisă într-un total dispreț față de clienți, ni se aducea la cunoștință prelungirea forțată a tuturor contractelor cu încă 12 luni și impunerea de despăgubiri dacă doream rezilierea în acest interval. O atitudine de-a dreptul nesimțită”, ne-a comunicat repezentantul companiei SC Medlex.

Potrivit contractului, în caz de modificare unilaterală a clauzelor se poate invoca  în termen de 30 de zile rezilierea unilaterală a contractului fără plata de penalități sau depăsubiri. Ceea ce unii dintre clienți au și făcut. Reacția Telekom? Le-au fost dezactivitate toate serviciile fără vreo notificare sau anunț prealabil.

„După ce am trimis o adresă prin care ne-am manifestat dezacordul față de modificările contractuale și am cerut rezilierea în cazul în care nu se revine asupra noilor clauze, am primit un mesaj că vom fi contactați pentru un răspuns oficial din partea companiei. Doar că între timp ne-am trezit că toate numerele de telefon au fost dezactivate, precum și internetul de la firmă. Fără niciun anunț, fără niciun mesaj. Inclusiv numărul meu personal, pe care îl am de 20 de ani și cu care m-am portat la Telekom a fost desființat. Am sunat la Telekom, iar explicația lor a fost năucitoare: Nu au reușit să ne contacteze fiindcă au format greșit numărul de contact. Când Telekom îți spune „scuze, am format greșit o cifră”, deși ei îți facturează lunar numerele de telefon, au adresa fizică a companiei, adresa de email, îți pui un semn de întrebare.

Le-am solicitat în data de 2 aprilie să îmi redeschisă numărul de telefon care era al meu, personal, nu fusese alocat de Telekom ci mă portasem cu el. După 2 săptămâni niciun răspuns. Sun din nou la ei, însă pentru a rămâne și mai uimit. Telekom mi-a trimis un nou SIM cu numărul de telefon, însă curierul nu putea livra pachetul deoarece Telekom le-a cerut celor de la Urgent Cargus să mă contacteze pentru înmânarea pachetului pe numărul de telefon dezactivat și care se afla  alături de cartela SIM în colet. Au râs cei de la Cargus 10 minute în telefon. Am revenit la Telekom cu solicitarea să ofere curierilor alt număr de contact. De alte 3 ori pachetul a venit și nu a putut fi livrat deoarece Telekom a dat același număr de telefon care se afla în pachet.

Marți, 28 aprilie, am vorbit din nou la Telekom. Mi s-au dat asigurări că joi, 30, pachetul va fi livrat. Am sunat astăzi să văd dacă a ajuns coletul cu cartela SIM. Dar răspunsul a fost unul dezarmant. „Vă comunicăm faptul că între timp s-a emis o nouă factură și până nu o achitați nu vă vom trimite niciun colet. Ce pot să mai spun? Telekom”!

Chiar dacă factura a fost achitată în aceeași zi, Telekom a transmis clientului că mai durează, nu se știe cât, până când se procesează plata.

Contactați pentru un punct de vedere, Telekom România a făcut următoarele precizări:

„După primirea cererilor de deconectare, Telekom Romania le confirmă clienților, atât la telefon, cât și printr-un mesaj de tip SMS și e-mail, că solicitarea a fost înregistrată cu succes în sistem, iar desființarea serviciilor se va efectua în conformitate cu prevederile contractuale.

În cazul în care angajații Telekom Romania nu reușesc să contacteze clientul prin telefon, atunci acesta va primi încă un SMS, la 15 zile după primirea solicitării de deconectare, prin care îi este reamintit că desființarea se va realiza conform prevederilor din contract.

Desființarea serviciilor se realizează, conform solicitării clienților, la 30 de zile de la primirea cererii de încheiere a contractului. Toți clienții Telekom Romania sunt contactați prin telefon, iar în cazul în care nu răspund la telefon, atunci se aplică măsurile exemplificate la punctul 1, prin transmiterea de SMS-uri.

Dacă un client nu este de acord modificările de preț ale serviciilor, acesta are dreptul legal de a rezilia contractul de servicii în mod unilateral în termen de 30 de zile de la primirea notificării, fără obligația de a plăti penalități/despăgubiri.

În cazul în care un client a achiziționat, prin contract separat de contractul de servicii, un echipament pentru care beneficiază de posibilitatea plății prețului in tranșe, contractul prin care a achiziționat echipamentul încetează odată cu contractul de servicii, iar clientul are obligația de a achita diferența de preț neachitată. Mai precis, clientul va trebui să achite tranșele lunare neplătite, care devin automat scadente și exigibile.

Telekom Romania a anunțat încă din luna ianuarie 2020, că va modifica de la 1 martie 2020 (n.r. – FALS. Data corectă e 1 aprilie) condițiile de furnizare a serviciilor de comunicații electronice; prin urmare, decizia Telekom este anterioară și independentă de actualul context cauzat de pandemia de COVID19. Toți clienții rezidențiali și business au fost informați cu privire la aceste modificări, atât prin canale de informare electronice, cât și prin intermediul notificărilor transmise prin serviciile de poștă/curierat.

 

(Visited 3.124 times, 2 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.