“Se înfiinţează Consiliul naţional pentru dezvoltarea resurselor umane din administraţia publică, organism cu rol consultativ, fără pesonalitate juridică, cu activitate nepermanentă, denumit în continuare Consiliul, care funcţionează pe lângă Secretariatul General al Guvernului. Consiliul are rolul de a promova un cadru instituţional adecvat pentru coordonarea politicilor publice şi acţiunilor cu impact asupra resurselor umane din administraţia publică, asigurând dezvoltarea resurselor umane din administraţia publică, precum şi de a evalua atingerea obiectivelor asumate în domeniul resurselor umane de către Guvernul României”, se arată în proiectul de lege depus la Senat de către Guvern, informează agenția de presă Mediafax.

Potrivit propunerii legislative, “coordonarea Consiliului este asigurată de prim-ministru sau, în lipsa acestuia, de către ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Executivul precizează în iniţiativă că instituţiile publice vor avea obligaţia de a informa Consiliul cu privire la propunerile de acte normative sau a strategiilor naţionale privind resursele umane din administraţia publică.

“În procesul de elaborare a actelor normative autorităţiile şi instituţiile publice au obligaţia să informeze Consiliul cu privire la intenţia de reglementare a unor strategii naţionale privind resursele umane din administraţia publică, precum şi cu privire la propunerile de acte normative cu impact asupra personalului din administraţia publică la nivel naţional, cel mai târziu la data publicării proiectelor acestora pe site-ul propriu, în procedura de consultare publică”, arată articolul 3 din proiect.

Iată ce atribuții va avea viitorul Consiliu condus de Dăncilă:

“Consiliul îndeplineşte următoarele atribuţii: evaluează modul de îndeplinire a obiectivelor şi ţintelor asumate în domeniul resurselor umane din administraţia publică prin documente strategice şi elaborează cu privire la acestea analize ale căror concluzii le prezintă prim-ministrului; elaborează, la cererea prim-ministurlui sau din propria iniţiativă, rapoarte privind evoluţiile înregistrate în domeniul resurselor umane din administraţia publică, pe care le prezintă prim-ministrului; facilitează publicarea/promovarea activităţii derulate atât în Consiiu, cât şi de instituţiile publice reprezentate în acesta.Consiliul elaborează şi prezintă anual prim-ministrului un raport privind activitatea desfăşurată şi situaţia resurselor umane din administraţia publică, raport care se aduce la cunoştinţă publică, prin publicarea pe site-ul Secretariatului General al Guvernului. Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Consiliul cooperează şi colaborează cu instituţii şi autorităţi publice sau cu alte structuri cu atribuţii în domeniul resurselor umane, Consiliul poate solicita instituţiilor şi autorităţilor publice informaţiile necesare pentru elaborarea analizelor şi rapoartelor din aria de competenţă”, conform articolul 2 din proiectul de lege.

(Visited 69 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.