Educaţie

Medic neurolog, părinte de elev în clasa a V-a: Ne distrugem copiii cu teme și meditații. Dragă școală, de ce faci asta?

Problema temelor, a meditațiilor, a școlii în general este un butoi cu pulbere. Excesele unui sistem educațional fără nicio orientare sau busolă, bâjbâiala continuă a celor care ar trebui să pună la punct Educația în România nu fac decât să ne îmbolnăvească și să ne sufoce copiii și chiar pe noi, părinții.

Scris de 
 pe data 
30 octombrie, 2018

Medicul neurolog Mihaela Pungan, din Târgu Jiu, a tras un semnal de alarmă cu privire la modul în care spune că este afectată fiica sa, dar şi ceilalţi copii, de sistemul de învăţământ din România. Medicul consideră că sănătatea copiilor ar putea avea de suferit. Mai mult decât atât, medicul lansează și o petiție on-line „Vrem copilăria copiilor noștri înapoi!”

„Sunt indingnata şi, pe de altă parte, tristă! Fetiţa mea, în clasa a V-a, se trezeşte dimineaţa şi plânge făcând teme de la 8 la 11, iar seara de la 7 la 10, după care adoarme plângând. În restul timpului este la şcoală. Îmi povesteşte că sunt discipline la care profesorii îi iau ca etalon de cunoaştere pe copiii care fac meditaţii la acele materii, întreabă la modul general dacă se cunosc acele noţiuni şi dacă se răspunde (evident de cei de care ştiu că da) trec mai departe. Şi ea face meditatii la două materii, de la 6-7 seara şi primeşte teme în plus şi acolo… la câte meditaţii să meargă?! La sfârşitul săptămânii nu putem merge nicăieri împreună pentru ca au teme….”, spune Mihaela Pungan.

„Copiii noştri nu numai că nu mai au copilărie, dar se îmbolnăvesc!“ Medicul a mers cu fiica sa pentru efectuarea unui set de analize şi a constatat că organul responsabil cu echilibrarea stresului este afectat: „Am intrebat-o: «Andreea cum te simţi?» Îmi răspunde mereu: «Stresată». Am făcut câteva analize şi ce credeţi ATPO este peste limită (anticorpii antitiroida, primul organ care ne ajută în modulare a stresului). Aşadar ceea ce simte produce modificări organice. Ieri am consultat o fetiţă de clasa a III-a cu tic distonic al capului (mişca sărăcuţa în toate părţile cu capul) din cauza că doamna ţipă la ei şi nu ştie să-şi facă temele singurică. Părinţii muncesc în schimburi. Dragă şcoală, de ce faci asta? Copiii noştri nu numai că nu mai au copilărie, dar se îmbolnăvesc! Îi invit pe colegii psihiatri, psihologi şi nu numai să comenteze!“ – Mihaela Pungan

 

Ea revine într-o nouă postare pe Facebook, unde face alte precizări, subliniind faptul că problema copilului ei este de fapt problema tuturor copiilor din România.

„Vreau sa lămuresc faptul că nu arat cu degetul la anume scoala sau profesor. Din comentariile primite real sau virtual din toata ţara situația sta la fel. Soluția nu este sa ne mutăm copiii la alte școli sau la alți dascăli , ci dascălii sa inteleaga problemele pe care le crează copiilor si familiilor acestora ! Nu ar trebui sa avem nevoie de o scoala paralelă, care sa rezolve problemele școlii publice, ca nu avem atatea resurse – in primul rand timp!

Acesta este motivul pentru care am ales sa dezbat public aceasta problema, nu pentru „racorirea personala”. Situația copilului meu este de fapt o problemă generala , care a făcut ca părinți dascăli și medici să-și exprime nemulțumirea! Prin urmare situația expusă a dus la un brainstorming prin care am identificat probleme , dar si solutii. Va multumesc ca ati participat si astept comentariile s-voastră in continuare”, a scris mediul neurolog pe pagina sa de Facebook.

Sub această postarea, Mihaela Pungan a atașat și o petiție on-line, „Vrem copilăria copiilor noștri înapoi”

„Tot mai des aud parinti care se plang de lipsa timpului liber pentru copiii lor. Acest lucru se datoreaza programei foarte aglomerate din scolile romanesti, dar si a multitudinii de teme pentru acasa date de profesori. Vrem o lege care sa reglementeze programa scolara si situatia temelor pentru acasa”, se arată în textul petiției.

 

 

 

Actualitate