Pentru ca un elev să beneficieze de o reducere de 50% pentru abonamentul RATC, trebuie să învețe la o unitate de învățământ obligatoriu (profesional și liceal, acreditat și autorizat) din municipiul Constanța, indiferent de domiciliul său sau să fie domiciliat în Constanța și să urmeze cursurile la unități de învățământ obligatoriu (profesional și liceal, acreditat și autorizat) din afara municipiului Constanța.

Aceștia se pot prezenta la orice chioșc de vânzare a biletelor RATC, având la ei o fotografie ¾, carnetul de elev vizat la zi (original și copie) și certificatul de naștere, respectiv buletinul (original și copie), acte în baza cărora pot solicita eliberarea unui abonament cu 50% reducere.

Personalul didactic și personalul nedidactic ce activează într-o unitate de învățământ preuniversitar sau universitar din municipiul Constanța, indiferent de domiciliu ori care activează în unități similare aflate în afara municipiului Constanța, pot, de asemenea, să beneficieze de reducere de 50% la abonamentele RATC.

Aceștia trebuie să prezinte la chioșcurile de bilete, pe lângă fotografia de ¾ și buletinul (original și copie), o legitimație sau o adeverință de seriviciu (original + copie) care să ateste calitatea de angajat al instituției unde își desfâșoară activitatea.

Și elevii și profesorii vor plăti, după reducere, 27,50 de lei pe lună dacă doresc abonament pe o singură linie. Dacă, însă, vor să circule cu două mijloace de transport ale RATC, vor scoate din buzunar 40 de lei pe lună, iar dacă doresc abonament pe toate liniile disponibile, vor plăti 62,50 de lei.

Singura categorie care beneficiază de transport gratuit, este cea a elevilor proveniți din casele de copii, a celor cu cerințe educaționale speciale, a celor cu măsură de protecție specială sau tutelă și a orfanilor.

Cei care se regăsesc în aceste categorii și doresc să beneficieze de abonament gratuit, se vor prezenta la chioșcul de abonamente de la gară (40/43) având asupra lor o fotografie ¾, carnetul de elev vizat la zi, certificat de naștere sau buletin, certificat de deces al părintelui/părinților, certificat de căsătorie, precum și acte care atestă stabilirea cerințelor speciale sau a măsurilor de protecție specială – toate actele fiind prezentate atât în original, cât și în copie.

Documentele vor fi solicitate o singură dată pe an, atât în cazul elevilor, cât și în cazul profesorilor.

Pentru elevii claselor I, a V-a și a IX-a, se pot elibera abonamente cu reducere sau gratuite pe baza de adeverință (în original), în locul carnetului de elev, în primele două luni ale anului școlar (septembrie și octombrie).

 

(Visited 178 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.