GALERIE FOTO / Cum arată primele SUV-uri BYD care vor fi lansate în România
BYD, cel mai mare constructor auto din China și principala marcă auto de mașini electrice vândute în 2024 în Europa, va intra oficial în România în acest an. Chinezii de la BYD și-au înființat deja în țara noastră propria companie de vânzări, iar în prezent lucrează la construirea rețelei de dealeri în principalele județe din România.
Printre primele modele anunțate pentru piața românească vor fi două SUV-uri electrice, cele mai ieftine din această nișă: Atto 2 și Atto 3. Cu prețuri plecând de la 29.000 de euro și o autonomie de pornire de 350 km, cele două SUV-uri nu au rival din punct de vedere al prețurilor, chiar dacă modelele au picat toate testele de siguranță NCAP. Dacă scădem subvenția RABLA de 6000 euro, atunci înțelegem și de ce mașinile chinezești sunt foarte tentante pentru o piață tot mai atentă cu banii.
În plus, ca parte din politica de expansiune pe piața din estul Europei, BYD va inaugura în curând prima fabrică de mașini în Ungaria, iar în 2026 va fi gata și fabrica din Turcia. Asta înseamnă costuri și mai mici de producție, scutiri de taxe și piese de schimb furnizate mai ieftin și mai rapid.
Atto 2 are dimensiuni similare cu DUSTER-ul de la Dacia, fiind încadrat în clasa SUV-urilor subcompact, cu 4,3 metri lungime. Are în schimb o platformă recunoscută pentru tehnologiile pe care le folosește, e-Platform 3.0, utilizată de constructorul chinez și pe alte modele ale sale, inclusiv pe Atto 3, ceea ce înseamnă că împarte și sistemele de asistență, după cum informează profit.ro.