Consiliul Județean Constanța a aprobat Studiul de oportunitate pentru fundamentarea si stabilirea solutiilor optime de delegare a gestiunii serviciului public de transport judetean prin curse regulate la nivelul judetului Constanta, a modalitatii de atribuire a serviciului public de transport judetean de persoane prin curse regulate la nivelul judetului Constanta, a Regulamentului de efectuare a serviciului de transport judetean de persoane prin curse regulate, in judetul Constanţa, a Caietului de sarcini al serviciului de transport judetean de persoane prin curse regulate, in judetul Constanta si a documentatiei de atribuire a Contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport judetean de persoane prin curse regulate, la nivelul judetului Constanta.

În urma aprobării acestor documente, Primăria Năvodari a anunțat public că nu susține prevederile proiectului în ceea ce privește desfășurarea transportului public de călători între Năvodari și Constanța.

Practic, orașul Năvodari găsește inacceptabilă decizia Consiliului Județean Constanța de a reduce numărul mijloacelor de transport de călători pe ruta Năvodari-Constanța, precum și eliminarea tuturor stațiilor de pe traseu, inclusiv cea de la Peninsula.

„Primăria Năvodari a solicitat în repetate rânduri Consiliului Județean să revină asupra acestui proiect, însă nu s-a ținut cont deloc de opinia și argumentele noastre. Proiectul a fost votat ieri de consilierii județeni. Singurii care s-au opus au fost 6 consilieri județeni PSD”, se arată într-un comunicat de presă al Primăriei.

Potrivit proiectului aprobat ieri, transportul pe ruta Năvodari-Constanța se va realiza cu 5 autobuze cu o capacitate mai mare de 23 de locuri și 6 microbuze cu o capacitate mai mică de 22 de locuri. Asta în condițiile în care, în prezent, același serviciu de transport se desfășoară cu 24 de microbuze și 11 autobuze și este INSUFICIENT!

Totodată, documentul prevede eliminarea tuturor stațiilor de pe traseu. Practic, călătorii vor urca la capătul de linie din Năvodari (Stadion sau Casa de cultură) și vor coborî la CityPark Mall (autobuzele) și la Gara CFR din Constanța (microbuzele), fără posibilitatea de a exista opriri pe acest traseu.

„Nu putem accepta argumentele CJC că reducerea capacității de transport și eliminarea stațiilor de pe traseu au reieșit din studii, când realitatea ne arată că actualele autobuze și microbuze nu pot face față numărului mare de călători.

Actuala capacitate de transport se află la limita blocajului la orele de vârf, iar călătorii sunt transportați în condiții de aglomerație și fără respectarea măsurilor de siguranță.

În realitate, Primăria Năvodari a solicitat Consiliului Județean Constanța suplimentarea numărului de mijloace de transport, raportat la actuala situație. Această scădere drastică, de la 11 autobuze la 5 și de la 23 de microbuze la 6, nu poate fi acceptată nici de Primăria Năvodari, nici de populația orașului nostru.

Având în vedere că actuala hotărâre a Consiliui Județean Constanța ar putea aduce grave prejudicii populației orașului nostru, Primăria Năvodari analizează toate opțiunile legale pentru a bloca aplicarea acestei hotărâri în ceea ce privește transportul public de călători pe traseul Năvodari-Constanța.

În paralel, Primăria Năvodari continuă demersurile către Primăria Constanța pentru înființarea Asociației Intercomunitare de Transport Constanța și deschiderea linei de transport 23 cu autobuze CT Bus”, se mai arată în mesajul Primăriei Năvodari.

(Visited 6 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.