Conceptul Black Friday în România a devenit o escrocherie de proporții, prin care marile companii de retail își păcălesc clienții cu așa-zise promoții la mii și mii de produse. În realitate, produsele vândute de acestea de Black Friday nu conțin reduceri de prețuri, ba din contră, majoritatea erau mai scumpe decât în restul anului.

Aceste aspecte au fost sesizate de consumatori în decursul anilor, însă autoritățile de control sau care reglementează piața s-au făcut că nu văd nimic.

Din nu se știe ce motive, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a deschis ochii zilele trecute, luând în vizor retailerul electroIT Altex, aflat în plină campanie Black Friday. Comisarii ANPC au constatat că Altex promova produse ca fiind la reducere, fără a se aplica reducerile din prețul de referință. Echipele de control ANPC au depistat peste 1000 de produse cu abateri de preț, afișate pe site, informează adevarul.ro.

Potrivit datelor transmise de reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, ca urmare a neregulilor constatate, operatorul economic a fost sancţionat şi cu amendă contravenţională în cuantum de 50.000 lei.  

CITEȘTE ȘI: eMag, o mare e-țeapă de Black Friday. Campania s-a deschis cu stocurile epuizate, cu mega-reduceri de 5% și carne de porc

Justificarea Altex pentru recurgea la astfel de practici este practic un denunț ce vizează întreaga piață de profil: „Nu putem fi corecți într-o piață în care nimeni nu e”.

„Sub coordonarea Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană, din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), împreună cu Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor București-Ilfov s-a desfăşurat, în ultimele zile, o verificare a mediului online, în ceea ce priveşte modul în care se derulează perioada cunoscută drept „Black Friday” – un vârf al promoţiilor anuale.  

Astfel, în data de 9 noiembrie 2021, prin acesarea site-ului altex.ro, comisarii ANPC au constatat faptul că operatorul economic promova produse ca fiind la reducere de preţ, fără a aplica reducerile din preţul de referinţă (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus).”, transmite ANPC pe pagina de Facebook.

În urma verificărilor, echipele ANPC au depistat peste 1.000 de produse cu abateri de preţ, afişate pe site.

Reprezentanții Altex au afirmat, cu ocazia discuțiilor pe acestă temă, că ei „nu pot fi corecți într-o piață în care nimeni nu e.”

„Ca urmare a neregulilor constatate, operatorul economic a fost sancționat cu amendă contravențională în cuantum de 50.000 lei și a fost propusă, ca măsură complementară, suspendarea activității până la încetarea practicii comerciale incorecte.

ANPC va informa autoritățile din domeniu, respectiv Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI, referitor la abaterile înregistrate, de Black Friday, la Altex, pentru a se putea preîntâmpina continuarea promovării acestui tip de „reducere de preț” neconformă.

De asemenea, ANPC va informa organele penale competente în România cu privire la cazurile de înșelăciune constatate, ca urmare a acestor controale.

ANPC îi sfătuiește pe consumatori să manifeste atenție sporită atunci când doresc să achiziționeze bunuri, în perioada reducerilor, pentru a se proteja, în cazul în care apar abateri de la legislația în vigoare practicate de unii dintre operatorii economici și îi asigură pe cetățeni că supraveghează, la rândul său, permanent piața pentru a preîntâmpina sau sancționa astfel de cazuri”, au mai precizat reprezentanții ANPC.

(Visited 110 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.