Warning: Undefined array key "og_object" in /home3/constant/public_html/wp-content/plugins/cresta-social-share-counter-pro/class/cresta-share-gp.php on line 45

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home3/constant/public_html/wp-content/plugins/cresta-social-share-counter-pro/class/cresta-share-gp.php on line 45

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home3/constant/public_html/wp-content/plugins/cresta-social-share-counter-pro/class/cresta-share-gp.php on line 45
Atenție! De data aceasta, escrocii se dau drept polițiști. Metoda „accidentul“ face din nou victime
Eveniment

Atenție! De data aceasta, escrocii se dau drept polițiști. Metoda „accidentul“ face din nou victime

Poliția Română îi avertizează pe toți cetățenii, în special femeile și persoanele în vârstă, să fie atenți cu cine comunică la telefon, deoarece metoda accidentul, escrocheria care a lăsat mii de români fără toţi banii din casă, a revenit în forţă.

Scris de 
 pe data 
12 decembrie, 2018

De această dată, impostorii sunt şi mai convingători pentru că joacă rolul unor poliţişti. Sub pretextul că ajută la prinderea unor infractori care au dat sute de ţepe, victimele sunt convinse prin telefon, de falşi oameni ai legii, să îşi dea toate economiile unor străini.

Poliţiştii le recomandă românilor să sune imediat la 112 în cazul în care sunt contactaţi de persoane care se recomandă a fi poliţişti.

Metoda „accidentul” poartă numele și de „vishing”. Este o metodă de phishing, după cum o prezintă Europol, prin intermediul apelurilor telefonice (voice + phishing = vishing). Tehnicile utilizate sunt inspirate din tehnici de inginerie socială.

Cum funcționează? Fiind în contact direct cu tine, atacatorul trebuie să te convingă de veridicitatea informațiilor transmise telefonic, iar asta se întâmplă folosind date despre tine, de regulă unele disponibile online, în mod public. Astfel, să nu te mire că în momentul în care vei răspunde unui asemenea apel, interlocutorul te va saluta cu numele tău.

Mai mult, interlocutorul va juca rolul unor entități sau instituției de încredere, precum bănci, poliție, companii de telecomunicații, curierat etc. Aici intră și folosirea altor informații ca să se dea victimă într-un accident sau să-ți ceară bani în numele unor rude.

Pentru a nu deveni suspicios legat de conversația avută și de necesitatea ei, de regulă, atacatorii atribuie poveștii o aură de urgență.

CERT-RO a oferit și câteva informații despre cum să te protejezi. În primul rând, evident, trebuie să fii vigilent cu privire la datele pe care le oferi, atât în online, dar și telefonic.

Încearcă să verifici identitatea interlocutorului. Totodată, evită oferirea de informații personale sau bancare și mai ales efectuarea unor acțiuni la cerere, care pot pune în pericol securitatea informațiilor (accesarea unor link-uri, reconfigurarea accesului la resurse, transmiterea de mesaje etc.)

În cazul în care ai suspiciuni legate de convorbirea abia încheiată, ar fi bine să notezi tot ce îți amintești de pe urma ei. Asta înseamnă de la data și durata apelului, numărul de telefon de pe care ai primit apelul și orice date furnizate de atacator și mai ales ce acțiuni ai făcut, la cererea interlocutorului. Ulterior, aceste date te pot ajuta, după caz, în raportarea apelului sau formularea unei plângeri.

 

Actualitate