Înregistrările celor trei apeluri date de Alexandra Măceșanu au arătat modul neprofesionist și lipsit de empatie în care s-a desfășurat discuția între fata de 15 ani, care a fost răpită de Gheorghe Dincă, și operatorii 112 și polițiști.

Polițistul Viorel Florescu, cel care a vorbit la telefon cu Alexandra, spune că cei care preiau apelurile de la STS (Serviciul de Telecomunicații Speciale) au un timp limitat în care trebuie să-și dea seama de natura urgenței. Mai mult, agentul spune că era singur pe tură în acel moment.

În plus, spune Florescu, nu au posibilitatea să localizeze telefonul apelantului cu exactitate mai mică de 5-7 kilometri.

De ce zic timp disponibil? Pentru că apelurile vin unul după altul. Nu există, să zicem, avem liber o oră și putem sta de vorbă cu apelantul cât dorim din acest timp. Nu. Timpul este limitat. În momentul în care apare un alt apel, noi trebuie să răspundem la acel apel în 9 secunde”, a declarat polițistul într-o intervenție la postul Antena 3.

El a mai explicat că dispecerul se află tot în județul Olt, dar în Slatina, nu în Caracal, și nu au la dispoziție decât harta județului Olt, de la A la Z. De aceea, nu a știut configurația orașului Caracal, în special dacă Bold este un cartier sau o stradă și mai ales despre ce dig este vorba.

Nu zic că am grăbit-o. Nu e vina de la mine că nu vreau să stau de vorbă cu un om care are o situație deosebită, dar nu am pe nimeni lângă mine, ca să preia apelurile și eu să stau de vorbă liniștit cu fata asta. Deci nu avem sistemul ăsta de 2-3 lucrători, ci o singură persoană pe acea tură de 24 de ore. Și apelurile încercăm să le luăm la maximum, cât se poate, să limităm…”.

 

(Visited 813 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.