Potrivit președintelui CJC, acest demers este necesar pentru degajarea traficului de pe DN39, care leagă Constanța de stațiunile din sudul litoralului, un drum supraaglomerat în sezonul estival.

După cum știți în sezonul estival este un întreg calvar (și nu o spun eu, o spun locuitorii din Constanța și turiștii) drumul de la Constanța la Neptun sau drumul de la Constanța spre stațiunile estivale. Este acea problemă începând de la intrare în Agigea până la ieșire din Tuzla, când în unele zile se pot face și trei ore pe acea distanță. Am încercat să găsim soluții de degrevare a acelui drum național”, a declarat președintele CJC, Horia Țuțuianu.

Prima rută posibilă ar fi aceea care leagă autostrada A2 de localitatea 23 August pe traseul Agigea – E675 – Techirghiol – DJ393 – Moșneni – DC 5 – 23 August, drumul având o lungime de 24 de kilometri dintre care 13 kilometrii (DJ393) se află în stadiul de drum de pământ.

Cea de-a doua rută leagă, de asemenea, autostrada A2 de localitatea 23 August, însă pe traseul Medgidia – Ciocârlia de sus – Lanurile – Mereni – Topraisar – Amzacea – Pecineaga – 23 August, în acest caz fiind vorba de o distanță de 54 de kilometri dintre care 11 kilometri (între localitățile Amzacea și Pecineaga – DJ392) vor avea nevoie de reabilitare.

Președintele Consiliului Județean a precizat că ambele variante reprezintă o prioritate și că drumurile se vor construi în anii următori, asigurând că cel puțin unul dintre ele va fi gata până în vara lui 2019.

Acest drum nu va fi făcut azi, nu va fi făcut mâine, dar pot să vă spun cu garanția cuvintelor că în sezonul estival viitor acest drum va fi funcțional, iar turiștii din țară și locuitorii Constanței vor avea rute alternative pentru a ajunge în sudul litoralului”, a afirmat Horia Țuțuianu.

De asemenea, directorul RADJP, Lucian Lungoci, a declarat că, dacă vremea va fi favorabilă, lucrările de construcție vor începe în martie anul viitor, iar tronsonul de 24 de kilometri ar putea fi finalizat până la începerea sezonului estival 2019, menționând că încă nu este clar care dintre cele două proiecte va avea prioritate.

Dacă toate lucrurile merg normal și în februarie (n.r. 2019) avem partea de documentație finalizată, în luna martie, imediat cum ne permite vremea, vom demara aceste lucrări. Niciuna din variante nu o exclude pe cealaltă. Ideal ar fi să avem ambele variante și vor fi făcute ambele variante, dacă nu în 2019, sigur în 2020. Dacă avem vreme bună pentru a trece de faza de pământ, de caseta drumului și să nu fim blocați de o perioadă ploioasăm, această lucrare poate fi finalizată anul viitor (n.r. tronsonul mai scurt Agigea-Techirghiol)” a precizat directorul RAJDP, Lucian Lungoci.

În ceea ce privește numărul de benzi care vor fi disponibile pe noile drumuri, Lungoci a afirmat că pe sectoarele unde se va interveni lățimea drumului va avea aproximativ 8-9 metri.

Nu vom mai lucra în sistemul clasic de drum la șase metri, vom lucra pe un drum la 8 sau 9 metri (asta înseamnă o bandă și jumătate pe fiecare sens), astfel încât să fie facilitate depășirile. Noi creăm aceste centuri pentru a fluidiza traficul pe DN39, asta nu înseamnă că vom crea drumuri de mare viteză.

Important este să nu mai aveam acea aglomerație pe DN39, iar participanții la trafic să nu mai facă trei ore până la Agigea, ci să folosească aceste rute cu viteze legale de până la 90 de kilometri/oră astfel încât să reducă timpul de așteptare. Vorbim, însă, doar de drumurile pe care le vom reabilita, întrucât, atunci când ne legăm de drumurile existente revenim la o bandă de trei metri și o bandă de trei metri. Discutăm de soluții reale”, a menționat șeful RAJDP.

Proiectele se află încă în stadiul primar, motiv pentru care nu se știe câți bani vor fi investiți în realizarea lor, însă este de precizat că, dacă lucrurile se vor derula fără probleme, turiștii, dar și constănțenii s-ar putea bucura anul viitor de un drum mai scurt către mare.

 

(Visited 579 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.