Consiliul de Coordonare al Federației „Solidaritatea Sanitară” se va întruni săptămâna viitoare pentru a decide acțiunile cu care trebuie întâmpinate aceste măsuri, anunţă federaţia.

Discuţiile vor avea loc în contextul în care Guvernul urmează să adopte bugetul pentru anul 2019, în cadrul căruia trebuie să stabilească data pentru creșterile salariale aferente anului 2019 şi având în vedere existenţa proiectului de OUG privind unele măsuri fiscal-bugetare.

Federaţia avertizează asupra principalelor efecte pe care proiectul de OUG și legea bugetului de stat le-ar avea:

  • Înghețarea sporurilor pentru condițiile de muncă și amânarea creșterilor salariilor de bază.

 

  • Infirmierele, personalul auxiliar în general, personalul ne-medical (TESA) și toate categoriile de salariați care nu au fost incluse în majorarea salarială din anul 2018 pierd creșterea salarială aferentă și impactul acesteia asupra sporurilor.

 

  • Medicii și asistentele medicale vor avea în continuare de pierdut prin înghețarea la nivelul anului 2018 a sporurilor de tură, de gardă și a tarifului orar al gărzilor suplimentare.

 

  • Fiscalizarea completă (contribuții și impozit) a indemnizației de hrană și a indemnizației de vacanță, și implicit scăderea valorii nete a acestora, va afecta toți salariații, prin transformarea artificială și discriminatorie a unor drepturi de natură socială în drepturi salariale (prin modificarea codului fiscal).

“Constatăm, din nou, că tradiția guvernelor anterioare nu ocolește nici actualul guvern. Amânarea creșterilor salariale, respectiv încălcarea regulilor de bază ale calculului salarial (cum ar fi neraportarea sporurilor la salariul de bază) continuă să fie principala politică salarială.

Acțiunea premeditată a Guvernului este evidentă în condițiile în care Federația ”Solidaritatea Sanitară” i-a solicitat constant să legifereze explicit data de 01 ianuarie a fiecărui an, până în 2022, drept dată de majorare a salariilor.

În condițiile adoptării unei astfel de ordonanțe de urgență și a datei de majorare a salariilor în forma vehiculată public, este evident că refuzul constituie o acțiune premeditată a Guvernului îndreptată împotriva salariaților, necesitând o reacție pe măsură”, anunţă federaţia.

Măsurile de austeritate prevăzute în proiectul de Ordonanță

Art. 6 – (1) Începând cu 1 ianuarie 2019, cuantumul sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor, primelor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, indemnizaţia brută de încadrare, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice, se mențin cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2018, în măsura în care personalul ocupă aceeaşi funcţie şi îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii. (2) Ordonatorii de credite stabilesc nivelul sporurilor cu respectarea alin. (1) având obligația încadrării în cheltuielile de personal aprobate pe anul 2019 prin buget.

Art. 7 – (1) Prin derogare de la prevederile art. 21 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2019, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzător acestora.

(3) Prin excepție de la alin. (1), pentru personalul din sistemul sanitar care a beneficiat în anul 2018 de indemnizaţia de hrană, se acordă indemnizația de hrană și în anul 2019 în cuantumul lunar stabilit potrivit art. 18 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare. (4) Prin excepție de la alin. (1), personalul din învăţământul superior de stat poate beneficia în anul 2019 de indemnizaţia de hrană, în cuantumul lunar stabilit la art. 18 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, care se acordă în exclusivitate din venituri proprii ale universităţilor de stat. (5) Indemnizaţia de hrană acordată potrivit alin. (3)-(4) nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare.

 

(Visited 3.145 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.