Poate fi șocant pentru majoritatea celor care cunosc sistemul educațional din țările dezvoltate, dar a petrece ore întregi, zi de zi, învățând lucruri neinteresante, neatractive, care nu le vor folosi niciodată în viață, este copleșitor pentru copii, spune specialistul.

În afara faptului că majoritatea noțiunilor învățate la școală nu au nicio legătură cu viața, cu ceea ce vor alege să facă în viitor, sistemul educațional pare setat special pentru a îngrădi sau chiar suprima abilitățile creative și imaginația copiilor. Învățăm algebră, geometrie, formule, definiții, stimulând doar memorarea și nicidecum inteligența.

Dr. George Land a confirmat aceste lucruri după ce a creat un test pentru a măsura creativitatea inginerilor și cercetătorilor de la NASA, dar pe care l-a aplicat și pe 1.600 de copii cu vârsta de 4 și 5 ani. Iar rezultatele au fost șocante.

Testul le-a cerut copiilor să găsească noi idei și soluții pentru anumite probleme, iar 98% dintre participanți au venit cu  rezolvări considerate de specialiști genial.

De-a dreptul incredibil, dar abia de-aici începe adevăratul mister. Pentru că în niciun caz 98% dintre oameni sunt genii, 2 cercetători în psihologie au vrut să vadă unde să pierd aceste abilități incredibile ale copiilor, iar rezultatul a fost cutremurător: la școală.

Cercetătorii au decis să facă un studio longitudinal pe câțiva ani, și au testat aceeași copii până au împlinit vârsta de 10 ani. În acest interval, procentul copiilor cu o inteligență creativă foarte ridicată a scăzut la 30%, iar până la vârsta de 15 ani au rămas doar 12%. În următorii 5 ani, NASA a reluat testele pe un eșantion aleatoriu de adulți și a constatat că procentul de geniu în rândul acestora era de 2%. Așadar, ne naștem genii și murim idioți.

Dr. George Land spune că, în ciuda blocurilor de conștiință, noi rămânem toată viața cei 98 de procente de genii. Principalul e să înțelegem cum funcționează acest sistem apăsător și cum să-l evităm.

Acesta explică faptul că fiecare dintre noi are două tipuri de gândire: divergent și convergent.

„Gândirea divergentă este ceea ce avem de la naștere și numim imaginație. Gândirea convergentă este, de asemenea, o parte a noastră, care lucrează într-o altă parte a creierului și limitează divergența. Astfel, gândirea divergentă funcționează ca un accelerator al proceselor din creier, iar gândirea convergentă inhibă acest proces. Acest lucru este normal.

Dar dacă gândirea convergentă este luată sub control, dacă este ticsită cu unele “paradigme” și “dogme”, ea începe să frâneze totul: „Noi (?) am încercat-o înainte, nu va funcționa.” „Aceasta este o idee proastă!” „Manualul spune că acest lucru este imposibil!” Așa arată în planul exterior. Pe planul interior, morfologic, totul este mult mai interesant. Acolo propriii neuroni se luptă unul cu altul! Gândiți-vă: propriile voastre celule nervoase, umplute cu gunoaie dogmatice străine, se ocupă de critică și cenzurare, scăzând frecvența și puterea creierului!”, a declarat dr. George Land.

 

(Visited 663 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.