Scoaterea apei din interiorul epavei s-a dovedit o adevărată problemă pentru echipa de ranfulare, însă după mai multe încercări efectuate pe parcursul întregii luni, operațiunea a fost dusă la bun-sfârșit.

Potrivit reprezentanților companiei de ranfulare, epava va fi escorată, pentru stabilizare, de două barje mari.

„Pentru deplasarea epavei în siguranță, pe lângă barja GSP 01 care este cusută acum în tribord, se va alătura și GSP Bigfoot2 în babord, epava având deja prinderile sudate anterior pe bordaj, astfel încât cele două barje vor stabiliza epava în ambele borduri în timpul deplasării”, au transmis reprezentanții societății de ranfluare.

Măsura se impune din cauza structurii modificate a navei față de planurile oficiale, una dintre probleme fiind comasarea întregii cantități de marfă în zona tribord, a mai transmis sursa citată.

Reprezentanții societății estimează că operațiunea de aducere la cheu va începe duminică sau luni.

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Din cele 14.000 de oi care se aflau la bord, s-a reușit salvarea a doar 254.

După producerea tragediei, mai multe organizații internaționale de protecție a animalelor au protestat față de exportul de animale vii, iar subiectul a facut înconjurul presei internaționale, fiind dezbătut și în Parlamentul European.

Din cauza lipsei de dotări, Administrația Porturilor Maritime Constanța a semnat un contract de aproximativ 4 milioane de euro cu o societate românescă pentru a scoate epava din port.

 

(Visited 138 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.