Elevii reacționează la valul de schimbări anunțate în Educatie. Cinci asociatii de elevi din tara sunt nemultumite de faptul ca acordul intre sindicate si Guvern, prin care Executivul isi asuma ca pana la sfarsitul lunii iunie 2019 vor fi adoptate trei noi legi ale educatiei, a fost incheiat fara consultarea elevilor. Ei solicita Guvernului sa regandeasca viziunea viitoarei reforme legislative, iar orice decizie sa fie luata dupa consultarea tututor celor implicati in sistemul educational, in special cu elevii, informează portalinvatamant.ro.

„Joia trecută, 29.11 a.c., a fost semnat, la Alba Iulia, un acord între sindicatele reprezentative din sectorul de învățământ și Guvernul României, prin care partea din urmă își asumă că, până la finalul lunii iunie 2019 vor fi adoptate trei noi legi ale educației, precum și alte măsuri de reformare a învățământului. Asociațiile de elevi condamnă ferm neconsultarea beneficiarilor primari ai actului educațional, care nu au fost incluși în discuțiile ce au vizat acest acord. Totodată, dezavuăm ideea adoptării a trei legi distincte care să reglementeze individual învățământul preuniversitar, cel superior și statutul cadrului didactic.

Amintim un principiu care, deși este clar enunțat de actuala lege a educației, de cele mai multe ori este uitat de către decidenți, și anume centrarea învățământului pe elev, însemnând că toate deciziile luate trebuie să vizeze interesul suprem al beneficiarului, urmărind crearea unui sistem în care acesta să se poată dezvolta pentru a își atinge maximul de potențial.

Însă, să afirmăm că aceasta este realitatea ar fi, din partea noastră, o dovadă de gândire utopică, întrucât până și în prag de Centenar, când unitatea ar trebuii să stea la baza deciziilor, elevii sunt excluși de către Guvern de la discuțiile care vizează viitorul sistemului educațional. Dovadă pentru asta este faptul că la întâlnirea de la Alba Iulia, Guvernul a ales să privească separat profesorii de elevi și de părinți, considerând că pe elevi și pe părinți nu îi vizează viitorul sistemului educațional. Astfel, considerăm că un acord prin care se promite reforma legislației din educație trebuie să fie încheiat între decidenți și toți actorii din sistemul educațional: elevi, studenți, profesori, părinți, ca viitoarele acte normative să fie cu adevărat în concordanță cu nevoile și interesele educabililor.

Mai mult decât atât, dorim să atragem atenția asupra pericolului adoptării a trei legi ale educației, fiecare reglementând individual învățământul preuniversitar, cel superior, precum și statutul cadrelor didactice. În primul rând, fragmentarea învățământului superior de cel preuniversitar ar duce la sporirea inechității și a lipsei continuității din sistem.

În perspectiva unei noi legi a educației, trebuie să ne gândim la un aspect cât mai unitar, astfel încât să asigurăm un parcurs ușor elevilor către învățământul superior. Or, dacă alegem să privim individual cele două stadii educaționale, să adoptăm acte normative distincte și măsuri distincte, riscăm să producem mari disparități între absolvenții sistemului preuniversitar și viitorii studenți, respectiv absolvenți de universități.

Astfel, solicităm Guvernul României să regândească viziunea pe care o are asupra unei viitoare reforme legislative și să nu riște fragmentarea totală a sistemului de învățământ. De asemenea, solicităm imperios ca orice viitoare decizie să fie luată după consultarea prealabilă cu toți actorii sistemului educațional, în special cu beneficiarii primari, elevii”, se arată în comunicatul de presă al Asociației Elevilor Constanța.

 

 

 

(Visited 595 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.