“În multe situaţii transportatorii au şi calitate de persoane păgubite, ca urmare a producerii unor evenimente rutiere, iar obiectul nostru de activitate este transportul. Cu autovehiculele noi ne câştigăm pâinea, iar dacă Euroins refuză să facă constatările în termenul legal şi cu respectarea dispoziţiilor legale, se întârzie implicit efectuarea reparaţiilor, maşinile fiind blocate în service până la efectuarea constatării, de către inspectorii Euroins. Dacă veţi suna la Euroins, veţi constata că nu ştiu când pot face constatarea pentru un autovehicul nedeplasabil. Acest lucru este foarte grav şi cerem de urgenţă ca ASF să ia măsuri. Prin notele interne Euroins, nu numai că se încalcă dispoziţiile legale, ci creează în sarcina noastră, a păgubiţilor, obligaţii care nu sunt prevăzute de lege, cum ar fi prezentarea de către păgubiţi doar în centrele de constatare ale Euroins, pentru efectuarea constatărilor”, susţin reprezentanţii COTAR.

Potrivit sursei citate, fiecare păgubit are dreptul să-şi aleagă în mod liber unitatea reparatoare pentru efectuarea reparaţiilor.

“Singurele obligaţii ale păgubiţilor pentru efectuarea constatării avariilor sunt cele prevăzute de art. 18 alineat 5) din Norma 20/2017, şi anume să permită accesul asiguratorului RCA la bunul avariat şi să asigure condiţiile necesare în vederea efectuării constatării. Restul obligaţiilor, pentru ca o constatare a daunelor să fie efectuată, revine societăţii de asigurare RCA. Prin urmare, asiguratorul RCA este obligat să efectueze constatarea în trei zile de la avizarea daunei (art. 18 alineat 4), iar singurele obligaţii ale păgubitului sunt cele prevăzute la alineatul 5) al aceluiaşi articol. Astfel, solicităm, pe această cale, reprezentanţilor Euroins să respecte legea şi să efectueze urgent toate constatările daunelor, deoarece sute de autovehiculele sunt blocate în service-uri, nereparate, iar în scurt timp vom fi nevoiţi să protestam, pentru că nu ne mai putem desfăşura activitatea din cauza Euroins, care încalcă legea”, se menţionează în comunicat.

Potrivit legii, asiguratorul RCA este obligat să efectueze constatarea în trei zile de la avizarea daunei. „Solicităm, pe această cale, reprezentanţilor Euroins să respecte legea şi să efectueze urgent toate constatările daunelor, deoarece sute de autovehiculele sunt blocate în service-uri, nereparate”, se menţionează în comunicat.

La nivelul ASF se cunosc mai toate încălcările de lege pe care le fac angajaţii Euroins la cererea conducerii companiei. Mai grav este că săptămâna trecută, după ce grupul de service-uri AutoCar a semnalat pentru prima dată problemele pe care le au asiguraţii Euroins şi a cerut ASF ca asigurătorul să fie amendat şi să-i fie restricţionat accesul la piaţă, cei din conducerea companiei au promis corectarea situaţiei, dar nu au făcut-o.

“Convocaţi la ASF, pe 28 noiembrie, cei din conducerea Euroins au promis transmiterea unei instrucţiuni către toate compartimentele cu atribuţii în instrumentarea şi lichidarea daunelor, prin care să clarifice modul de operare, astfel încât posibilele abateri de la actele normative incidente să fie evitate. Nu au schimbat nimic, iar conducerea continuă să le creară inspectorilor de daune să încalce legea. Se pare că se va depune şi o plângere penală împotriva conducerii asigurătorului care esta acuzată de abuz în serviciu. Şi controlul pe care ASF demarează astăzi nu va avea efectul scontat din cauza amenzilor mici, de cel mult 50.000 de lei. La o companie care are încasări zilnice de milioane e un mizilic “, au precizat surse din piaţă.

(Visited 899 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.