Mai mult decât atât, Primăria Constanța dădea asiguri că în luna august va fi redată circulației partea reabilitată de pod, urmând să fie închisă și introdusă în reparații celălalt sens. Doar că nu s-a respectat nici acest ultim termen.

Din luna iulie, pe Pod nu a mai călcat picior de muncitor. Zilele trecute, reprezentanții Confort Urban, administratorul tramei stradale din Constanța și beneficiarul investiției, declarau în presa locală că, într-adevăr, nu se mai lucrează pe pod, dar se lucrează de zor sub pod, la piloni, stâlpi etc.

În realitate însă, pe pod sau pe sub pod, nu lucrează nimeni. Potrivit unor informații din cadrul instituției, se pare că s-a greșit o parte importantă din lucrare și de aceea, de 3 luni de zile, nu se poate turna covorul asfaltic pe pod. În momentul de față, se caută soluții tehnice, care implică însă cu totul alte costuri.

Din moment ce nimeni de la Confort Urban nu a dorit să discute cu noi pe acest subiect, vom folosi niște declarații mai vechile ale directorului tehnic, Claudiu Rădulescu, făcute pe 12 octombrie 2018 pentru Ziua de Constanța. „Se lucrează la pile, la cămășuiri și probabil în câteva zile sau o săptămână, chiar două, se reiau lucrările și pe pod. O să se încerce ca până în iarnă să dăm drumul  la un sens. Sunt niște probleme tehnice deosebite. Se fac analize, expertize. Dar pe dedesubt se lucrează în continuare”, declara Claudiu Rădulescu.

Miercuri, 31 octombrie, ora 9.30. Am plecat în căutarea muncitorilor, fie ei pe pod sau sub pod. Singurul care se afla la datorie era un domn la costum, însoțit de paznic, în timp ce singurul „utilaj” aflat în zonă era un BMW X3. În rest, NIMENI. Nici pe pod, nici pe sub pod. Nu se lucra DELOC. Iar situația este la fel de luni bune. „A fost o perioadă în vară când au lucrat câteva săptămâni mai intens, dar de atunci nu mai lucrează nimeni. Au avut însă grijă să pună marmură”, povesteau câțiva bărbați care se cinsteau într-o cârciumă chiar la piciorul podului.

Au fost montate balustradele și puse borduri de marmură. Și atât. Lucrările au înghețat, deși s-au plătit bani grei firmei SC Mobitom, cea care efectuează modernizarea obiectivului.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, președintele PNL Constanța, deputatul Bogdan Huțucă, spune că Podul de la Butelii „ este o altă mostră de administrație publică locală catastrofală”.

De mai bine de un an și jumătate, una dintre cele mai circulate artere ale Constanței stă blocată, fără ca cineva să ofere explicații. Reabilitarea integrală a podului  trebuia finalizată încă din luna aprilie a acestui an dar, deși suntem la sfârșitul lui octombrie, nici măcar jumătate din obiectiv nu a fost terminat.  De ce? Domnul primar Decebal Făgădău a lansat termene după termene, până a refuzat să mai vorbească despre finalizarea Pasajului Cumpenei. Știe foarte bine că i-a păcălit din nou pe constănțeni, trădându-le încrederea și răbdarea.

Însă, în realitate, nemuritoarea frăție între Primărie și firmele de casă ale PSD-Mazăre-Constantinescu continuă să îngenuncheze bugetul Constanței și interesele constănțenilor. Avem de-a face cu un caz clar de incompetență și de-o parte și de cealaltă, însă plătită cu bani grei din taxele și impozitele cetățenilor. Vedem zilnic că nu e nici țipenie de muncitor sau utilaj pe pod, că nu se lucrează, că lucrurile trenează de luni bune, doar domnul primar Făgădău se face că totul e în regulă”, a declarat Bogdan Huțucă.

Deputatul îi cere primarului Decebal Făgădău, ca „o ultimă tresărire de orgoliu sau respect”,  să-și asume acest eșec și să le vorbească sincer constănțenilor când vor putea circula din nou, fără cozi și ambuteiaje, pe Podul de la Butelii.

 

(Visited 391 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.