Educaţie

Golanul din fruntea Educației. Ministrul David a falsificat raportul privind impactul negativ al măsurile adoptate în Educație

Toate argumentele și exemplele de bune practici invocate de minsitrul Educației, Daniel David, privind măsurile adoptate în domeniul Educației au fost falsificate pentru a atenua impactul asupra opiniei publice.

Scris de 
 pe data 
24 iulie, 2025

Ministrul Educației, Daniel David, este acuzat de Institutul de Științe ale Educației, instituție aflată chiar în subordinea Ministerului Educației, că a falsificat grosolan un raport oficial privind impactul negativ al măsurilor adoptate de Guvern în Educație.

Datele publicate și prezentate de ministrul David privind norma didatică sau creșterea numărului de elevi în clase sunt false și au fost prezentate diametral opus față de realitate. Exemplele de bune practici din Europa prezentate de ministrul Educației în realitate nu există.

Un raport realizat de Institutul de Științe ale Educației, publicat de Edupedu.ro, care avertiza asupra riscurilor măsurilor din Legea Bolojan, a fost blocat de ministrul Daniel David. Ministerul a modificat documentul, a eliminat concluzii esențiale și a transmis presei doar o variantă trunchiată, dezvăluie sursa citată.

Cercetătorii IȘE au elaborat un document de 23 de pagini, cu analize tehnice și date comparate la nivel european. Potrivit Edupedu.ro, această analiză a ajuns la cabinetul ministrului Educației, de unde nu a mai fost transmisă integral presei.

Ministerul Educației a trimis, în schimb, doar două pagini cu fragmente selectate din raport, însoțite de completări redactate de minister. Potrivit sursei citate, textul transmis nu mai reflecta poziția inițială a cercetătorilor.

Din versiunea transmisă presei de Ministerul Educației lipsesc datele despre norma didactică la nivel european, comparațiile privind plata orelor suplimentare în Germania și Franța. Au fost eliminate și posibilele efecte negative identificate de cercetători privind modificările, precum scăderea atractivității profesiei, riscuri de segregare școlară sau afectarea echității.

Potrivit hotnews.ro, printre concluziile din raportul complet și eliminate se numără:

Norma didactică din România, majorată cu două ore prin Legea Bolojan, depășește media europeană de 18–19 ore pe săptămână, conform rețelei Eurydice.

Timpul total de muncă al profesorilor români (40 de ore/săptămână) este aliniat practicilor europene, însă ponderea mare a activităților administrative afectează pregătirea didactică.

Volumul ridicat de muncă și sarcinile birocratice constituie factori de stres major pentru cadrele didactice.

Mecanismul de plată cu ora din România nu are un corespondent direct în alte sisteme, dar în Germania și Franța orele suplimentare sunt plătite între 23 și 40 de euro, iar 88% dintre profesorii francezi primesc cel puțin o normă de ore suplimentare.

Actualitate