Raportul este numit „Sinteza raportului de audit al performanței privind utilizarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru achiziționarea și implementarea/operaționalizarea studiilor, proiectelor și programelor informatice, achiziționate la nivelul MCSI“.

Ministerul Comunicațiilor a plătit din fonduri publice 43 de studii în valoare de peste 19 milioane lei pentru fundamentarea strategiei eRomânia. Aceasta a fost aprobată prin HG în anul 2010, strategie în urma căreia a fost realizat un singur proiect: portalul eRomânia. (link aici)

Pentru portal, statul a cheltuit 12 milioane euro. În perioada 2007 – 2016, au fost aruncați pe fereastră peste 31,3 milioane lei pe astfel de studii, unele pentru strategii care nu există și programe ce nu au mai fost implementate. Această soluție se dorea un portalul național de referință prin calitatea informației și volumul informațional. Portalul a rămas însă încărcat cu informație puțină și neactualizată din 2013.

Deși soluția de portal a fost construită pentru a fi accesată de un număr foarte mare de utilizatori (maximum 10.000.000 utilizatori, 3.000.000 utilizatori înregistrați și 50.000 utilizatori concurenți), în fapt, până la data misiunii de audit, s-a constatat că platforma e-România a fost accesată de aproximativ 250.000 utilizatori (vizitatori). Figurează înregistrați 892 utilizatori cu drepturi alocate de MCSI (username/password).

În prezent, proiectul „e-România 2” este doar un portal cu informații despre toate localitățile din România, dar portalul este încărcat doar cu informația din anul 2013 de către prestator și neactualizată din acel moment.

Sursa: business-review.eu

 

(Visited 95 times, 2 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.