Actualitate

Mămicile constănțene pregătesc boicotul supermarketurilor în perioada 10-16 februarie

Scris de 
 pe data 
3 februarie, 2025

Croații au lansat în urmă cu două săptămâni o campanie masivă de boicotare a supermarketurilor din cauza creșterilor de prețuri. „Boicot Friday” a însemnat o scădere cu peste 50% a vânzărilor, campania de succes fiind preluată imediat în mai multe țări balcanice.

„Astăzi nu cumpărăm nimic. Nici din magazine şi nici online. Nu facem nicio plată”, a cerut Josip Kelemen, de la asociaţia „Hallo, Inspektore”, într-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook. „Consumatorii au devenit o pradă şi toată lumea ne vânează pentru că am rămas tăcuţi, până astăzi. Acum, vocea consumatorilor se face auzită, chiar şi dincolo de graniţe”, a explicat Josip Kelemen, cel care a lansat mişcarea de protest printr-un prim apel la boicotarea magazinelor în data de 24 ianuarie, şi reluarea acţiunii în data de 31 ianuarie.
Potrivit datelor furnizate de administraţia fiscală, în ziua de vineri, 24 ianuarie, boicotul a dus la scăderea cu 53% a vânzărilor comercianţilor, comparativ cu vinerea precedentă.

De asemenea, „Hallo, Inspektore” i-a invitat pe croaţi să boicoteze în special trei lanţuri de magazine: Lidl, Eurospin şi dm, pentru o săptămână, începând de joi, şi să nu cumpere băuturi răcoritoare, apă îmbuteliată sau detergent.

Pe același model, mămicile constănțene au lansat pe grupul de Facebook un îndemn la boicot al magazinelor.
„Mămici, facem boicot la supermarketuri? Croația a reușit să scadă prețurile. Noi nu reușim o săptămână? 10-16 februarie”

Actualitate