Conform documentului, dacă nu va fi stabilit niciun acord, Uniunea Europeană nu va mai putea certifica vehiculele fabricate în Marea Britanie privind respectarea standardelor de siguranță și de mediu.

Documentul a fost emis două zile mai târziu după ce conducerea Jaguar Land Rover a atacat strategia de Brexit a Theresei May, avertizând că zeci de mii de locuri de muncă sunt expuse riscului, întrucât, producătorii vor trebui să solicite aprobarea comercializării vehiculelor de la autoritățile statelor membre ale Uniunii Europene.

Într-un scenariu fără acord, omologările emise în Marea Britanie nu ar mai fi valabile pentru vânzările sau înregistrările pe piața UE, motiv pentru care producătorii trebuie să se asigure că obțin aprobare pentru comercializarea vehiculelor pentru fiecare piață“, se arată în document.

Potrivit The Independent, dacă nu va există o înțelegere în acest sens până după Brexit, Guvernul va acționa unilateral, recunoscând aprobările Uniunii,  pentru a se asigura că mașinile produse în UE vor putea fi vândute în Marea Britanie.

Totuși, Guvernul admite că autoritățile de la Bruxelles nu ar fi dispuse să considere adecvate pentru vânzarea în Uniunea Europeană mașinile aprobate de Agenția Britanică de Certificare a Vehiculelor (VCA).

În acest condiții, Gareth Thomas, deputat al muncii și susținător al grupului anti-Brexit Best for Britain, condiseră acest fapt „o lovitură inutilă în industria țării”.

Lipsa unei înțelegeri ar putea aduce instabilitate în viitorul exporturilor de mașini din Marea Britanie către UE și ar putea dăuna unei industrii ce oferă mii de locuri de muncă de înaltă calificare“, a avertizat deputatul, precizând că acest scenariu nu poate fi considerat o opțiune.

 

(Visited 113 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.