Potrivit studiilor, un elev român din ciclul gimnazial alocă, pe lângă cele 5-6 ore de școală, cel puțin 3 ore pe zi pentru temele de a doua zi. Peste astea, mai vin și meditațiile, iar dacă mai face și un sport sau urmează cursurile vreunui cerc, vă dați seama ce se petrece în capul și inima acestor copii.

Avertismentul asupra acestei situații îl trag, pe lângă părinți, inclusiv medicii neurologi, care sunt de părere că pur și simplu ne îmbolnăvim copiii.

„Sunt indingnata şi, pe de altă parte, tristă! Fetiţa mea, în clasa a V-a, se trezeşte dimineaţa şi plânge făcând teme de la 8 la 11, iar seara de la 7 la 10, după care adoarme plângând. În restul timpului este la şcoală. Îmi povesteşte că sunt discipline la care profesorii îi iau ca etalon de cunoaştere pe copiii care fac meditaţii la acele materii, întreabă la modul general dacă se cunosc acele noţiuni şi dacă se răspunde (evident de cei de care ştiu că da) trec mai departe. Şi ea face meditatii la două materii, de la 6-7 seara şi primeşte teme în plus şi acolo… la câte meditaţii să meargă?! La sfârşitul săptămânii nu putem merge nicăieri împreună pentru ca au teme….”, spune medicul neurolog Mihaela Pungan, care are și ea fetiță în clasa a V-a.

„Copiii noştri nu numai că nu mai au copilărie, dar se îmbolnăvesc!“ Medicul a mers cu fiica sa pentru efectuarea unui set de analize şi a constatat că organul responsabil cu echilibrarea stresului este afectat: „Am intrebat-o: «Andreea cum te simţi?» Îmi răspunde mereu: «Stresată». Am făcut câteva analize şi ce credeţi ATPO este peste limită (anticorpii antitiroida, primul organ care ne ajută în modulare a stresului). Aşadar ceea ce simte produce modificări organice. Ieri am consultat o fetiţă de clasa a III-a cu tic distonic al capului (mişca sărăcuţa în toate părţile cu capul) din cauza că doamna ţipă la ei şi nu ştie să-şi facă temele singurică. Părinţii muncesc în schimburi. Dragă şcoală, de ce faci asta? Copiii noştri nu numai că nu mai au copilărie, dar se îmbolnăvesc! Îi invit pe colegii psihiatri, psihologi şi nu numai să comenteze!“ – Mihaela Pungan.

În fața acestei situații, Ministerul Educației vrea să reducă drastic numărul de ore în ciclul gimnazial, elevii de clasa a VIII-a urmând să aibă cu 9 ore mai puțin pe săptămână. Însă, asta în condițiile în care nu se va umbla deloc la materie și programa școlară.

De cealaltă parte, profesorii recunosc că programa e foarte încărcată și, fără teme pentru acasă, nu ar reuși să acopere și predarea și aprofundarea națiunilor.

„Sunt de acord cu părinții, mai ales că și eu sunt părinte de elev în clasa a VIII-a. Să nu se mai dea teme, fără meditații. Profesorului i-ar fi cel mai ușor, să nu îl intereseze. Dar ce te faci când copilul tău ajunge la Evaluarea Națională, la Bacalaureat? Subiectele nu sunt deloc de nivelul a ceea ce se face la școală. Ca profesor, vă spun sincer, oricât de bun ar fi elevul, dacă nu se pregătește în particular, cel puțin la matematică, dacă nu îi dai teme și îl pui să lucreze, nu va reuși. Asta fiindcă e o ruptură enormă între ce putem face noi la clasă și ce exigențe sunt la examenele naționale. Și toată lumea vrea să-i intre copilul la liceul cel mai bun, la o facultate de viitor. Dar fără munca de zi cu zi, nu va putea. Noi putem renunța la teme, la pregătiri, dar și părinții trebuie să renunțe la așteptări” , a comentat un profesor la petiția „Vrem înapoi copilăria copiilor noștri”.

Mai mult decât atât, profesorii atrag atenția că toată nebunia aceasta cu teme și meditații tot de la părinți se trage. Cât mai multe ședințe de meditații și la cât mai multe materii, teme cât mai complexe, după aceste criterii este judecat un profesor. „Știți care sunt cei mai căutați învățători și profesori? Cei care scot untul din copii, care îi exasperează cu teme, cu teste cu pregătiri suplimentare. Avem învățătoare în școală care fac și 8 ore de matematică pe săptămână la clasa a III-a. Și ghici ce? Sunt cele mai căutate, cele mai apreciate de părinți. Fiindcă asta vor părinții, copiii lor să fie cei mai buni, să participe la sute concursuri, să fie genii de mici. Dacă învățătorul sau profesorul nu le mai dă teme copiilor, părinții le sar în cap”, povestea directorul adjunct al unei școli din Constanța.

(Visited 841 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.