Constanța, pe de altă parte, nici nu a accesat fonduri europene, nici nu cumpără autobuze hibrid și tramvaie, nici nu construiește vreun pasaj subteran. Ci se chinuie de doi ani de zile cu jumătate de pod și așteaptă să-i vină autobuzele turcești diesel, pentru care s-a împrumutat la BERD cu 100 milioane lei.

Singura diferență dintre cele două orașe este că Oradea îl are primar pe liberalul Ilie Bolojan, iar Constanța pe primarul pesedist Decebal Făgădău.

Primarul Oradei spune că va folosi cele 80 milioane de euro fonduri UE pentru realizarea a trei pasaje subterane care vor prelua circulația rutieră astfel încât întreaga zonă turistică și istorică din oraș să devină pietonală, se va lărgi un pod, se vor cumpăra zece autobuze hibrid, se va extinde linia de tramvai în zona Universităţii Oradea, se vor mai achiziţiona încă 10 tramvaie, pe lângă cele 10 deja comandate, se va realiza un centru de zi pentru Şcoala Ioan Slavici, şi se vor asfalta trei străzi.

Oradea a câştigat în ultimii ani finanţări de peste 250 milioane de euro şi mai are depuse proiecte pentru obţinerea a peste 170 milioane de euro. „A nu profita de această oportunitate de a atrage bani europeni e o greşeală strategică şi asta a fost o prioritate pentru noi. S-a format o echipă în interiorul primăriei, avem 18 colegi care se ocupă exclusiv de atragerea de finanţări europene şi astăzi suntem într-o fază avansată de depunere de proiecte pentru cea de-a doua perioadă de finanţare”, spune Ilie Bolojan pentru adevărul.ro.

În acest timp, la Constanța, timpul a rămas parcă în loc. În doi ani de zile, nu s-a mișcat nimic. Cazinoul a rămas tot în paragină, podul de la butelii stă blocat fără ca cineva să lucreze la el, sala polivalentă există doar în vise, pasaj subteran în intersecția de la Cora – Brătianu doar pe hârtie, zona peninsulară recent reabilitată se degradează pe zi ce trece și mule altele. Rușinos și scandalos este însă faptul că Primăria Constanța a reușit în acest exercițiu financiar al UE să atragă zero lei din fonduri europene, bani care ar fi ajutat orașul să se dezvolte și să prospere.

Singura comparație care poate încăpea cu Oradea aici este că și Constanța va achiziționa autobuze noi. Doar că nu vor fi hibrid sau electrice, ci Diesel, nu vor fi nemțești sau japoneze ci turcești, și nu vor fi cumpărate din fonduri europene nerambursabile, ci cu bani împrumutați de la bănci.

 

(Visited 883 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.