Concluzia experţilor conduşi de James Law, profesor de științe lingvistice în cadrul Școlii de Științe ale Comunicării și Limbilor de la Universitatea din Newcastle, este că abilitatea copiilor de a înțelege informațiile creşte atunci când lor le citeşte cineva căruia îi pasă de ei.

Cercetătorii britanici au analizat rezultatele mai multor studii efectuate în ultimii 40 de ani, prin care era testat cititul cu ajutorul părinţilor sau al tutorelui, fie pe o carte, fie pe ebook-uri.

“În timp ce știm deja că lectura cu copii mici este benefică pentru dezvoltarea lor și pentru performanțele academice ulterioare, acum am descoperit că dacă citim împreună cu micuţii abilităţile lor lingvistice sporesc cu 8 luni. Această creştere de opt luni este o diferență uriașă în privinţa înţelegerii, mai ales la copiii cu vârsta sub cinci ani”, a spus profesorul James Law.

Acesta mai arată că nivelul crescut de înţelegere lingvistică de la vârste mici îi ajută pe viitorii adulţi la trecerea cu uşurinţă peste dificultăţile sociale şi educaţionale ulterioare. Numeroase studii au arătat până acum că micuţii cu limbaj întârziat nu se descurcă bine la școală și au rezultate mai slabe mai târziu în viață.

“Citirea împreună cu copii mici are un efect puternic asupra lor. Din acest motiv, cititul împreună cu cei mici ar trebui să fie promovat prin persoane din domeniul sănătății publice, deoarece acest act simplu are potențialul de a face o diferență reală “, a mai spus profesorul James Law.

Sursa: Medlife

(Visited 165 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.