La nivelul UE se discută de trei ani despre o nouă Directivă privind protecţia drepturilor de autor pe internet, care să avantajeze creatorii de conţinut.

Companii-mamut precum Facebook şi Google vor trebui să achiziţioneze drepturile de autor pentru toate produsele pe care le distribuie utilizatorii lor, altfel trebuie să le şteargă. Criticii Directivei spun că măsura va transforma radical internetul şi va împiedica distribuirea conţinutului original.

Iniţiatorii promit însă că astfel creatorii de conţinut, precum artiştii, dar şi jurnaliştii vor putea fi plătiţi mai bine, iar utilizatorii obişnuiţi nu vor fi afectaţi.

Directiva nu introduce reguli noi privind drepturile de autor, însă creează reglementări stricte pentru cum copyright-ul va putea fi respectat.

Oponenţii acestei Directive spun că noile filtrele echivalează cu o „apocalipsă” – nimic nu va mai fi la fel pe internet după ce Uniunea Europeană introduce aceste reguli.

Dacă eşti un creator de conţinut, adică dacă eşti deţinătorul unor drepturi de autor, pe legislaţia în vigoare poţi cere ca opera ta să fie eliminată de pe o platformă, însă cei care deţin platforma nu sunt răspunzători pentru încălcarea drepturilor tale. Sunt pur şi simplu intermediari. Este ceea ce vedem acum pe YouTube, unde unele videoclipuri sunt şterse la solicitarea creatorilor.

Noua Directivă pune însă răspunderea direct pe aceste platforme. Ele trebuie să încheie contracte cu orice deţinător de drepturi de autor, iar în absenţa lor trebuie să elimine de pe site opera, precum şi să blocheze activ orice încercare viitoare de a o publica.

 

(Visited 33 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.