Primarul Decebal Făgădău a făcut un istoric al reparațiilor care au blocat jumătate de pasaj, care au început în aprilie 2017. Edilul susține că după ce s-au făcut decopertările au fost constate probleme tehnice. Așa că a fost nevoit să sisteze lucrările, „mai ales că sezonul estival bătea la ușă”. (n.r. – te apuci în aprilie de treabă, blochezi jumătate de pod ca să te oprești peste o lună fiindcă începe sezonul estival?)

De asemenea, Făgădău a ținut să îl laude pe proiectant ca „fiind cel care a lăsat moștenire Constanței trei pasarele cu care ne mândrim” (n.r. – e tare și asta dacă am ajuns să ne mândrim ca oraș cu trei pasarele din fier de 10 metri). După ce a refăcut proiectul tehnic, muncitorii s-au apucat din nou de treabă și au turnat asfalt, doar că se să vezi?!

După câteva luni au apărut gropile, deși nu circulase nici naiba pe acolo, semn că cineva, undeva dăduse, pe românește, buleală. Și fiindcă alte lucrări pentru remediere ar fi costat alți bani, primarul Făgădău s-a gândit că e mai bine să deschidă podul așa, cu probleme, ca un „test de trafic real”. Mai exact, după ce Primăria a plătit milioane de lei pentru reabilitarea a jumătate de pod, șoferii sunt puși să circule pe un pasaj care este mâncat deja de gropi, peticite ce-i drept.

„Din loc în loc, izolat, au apărut niște dâmburi care ulterior s-au transformat în gropi. Pentru că nu mi-am propus să irosesc banii constănțenilor și pentru că o perioadă scurtă de întârzieri nu mai contează, am luat hotărârea de a-i solicita constructorului să facă teste, care au ieșit bune. De aceea, am solicitat deschiderea traficului rutier să vedem cum se comportă în condiții reale de trafic pe durata sezonului rece. Tocmai de aceea, de mâine (vineri, 30 noiembrie), Podul de la Butelii va fi redeschis”, spune primarul Făgădău.

De asemenea, primarul a ținut să precizeze că lucrările nu sunt finalizate pe această jumătate de pod, ci sunt doar teste de trafic real „tocmai pentru a vedea cum putem să îmbunătățim proiectul pentru etapa a doua”.

Până în primăvară, podul va fi deschis complet, urmând ca apoi să fie închisă cealaltă jumătate pentru reabilitare.

De asemenea, primarul a elucidat și misterul lunilor întregi fără picior de muncitor pe pod. Erau, de fapt, sub pod. La umbră, probabil…

Și fiindcă am tot vorbit ca fraierii despre termene de finalizare, tot primarul ne-a lămurit. Podul trebuie finalizat în 365 de zile. Dar ne de-ale noastre , de-ale muritorilor, ci de-ale constructorilor, adică 365 de zile de muncă efectivă. Și cum în doi ani nu s-a lucrat mai mult de 100 de zile la pod, e posibil ca cele 365 de zile să însemne mulți ani de-acum încolo. Deci, suntem în termen.

(Visited 1.902 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.