Au ajuns totuși la concluzia că șoferii vor trebui să plătească 6,3 euro pe suta de kilometri pentru a putea circula pe autostrada Ploiești – Brașov, asta deși nici măcar nu au început lucrările pentru construirea acesteia. Taxa este cea mai ridicată din Europa Centrală și de Est. 

Potrivit studiului preliminar aprobat de Guvern şi publicat în Monitorul Oficial, şoferii de autoturisme vor plăti 6,3 euro pe suta de kilometri, vehiculele grele vor fi taxate cu 8,8 euro pe suta de kilometri, iar în cazul autocarelor, taxa va fi de 12,6 euro/100 km.

Acestea sunt tarifele iniţiale propuse de realizatorii studiului. Autostrada va costa 1,3 miliarde de euro, iar durata de operare de către investitor este de 20 de ani.

Tarifele din România vor putea fi indexate.

„Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este limitata la 6,3 euro, fără TVA, şi poate fi supus indexării la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcție de distanța parcursă de vehicul. Pentru un vehicul din categoria LGV se plătește, pentru fiecare 100 km autostradă 8,82 euro fără TVA, iar pentru un HGV şi un bus se plăteşte 12,6 euro fără TVA. Nivelul tarifelor pentru fiecare categorie de vehicul este aproximativ la media taxelor statelor din Uniunea Europeană”, susține Comisia de Prognoză.

Oficiali ai Ministerului Transporturilor împreună cu cei ai CNAIR pregătesc un sistem de taxare similar și pentru celelalte autostrăzi din România. Potrivit draftului de proiect aflat la Minister, șoferii vor fi obligați să plătească dacă vor să circule pe A1 și A2. Taxa va scoate din buzunarul fiecărui șofer minimum 1,75 de euro pentru fiecare 100 de kilometri parcurşi pe autostrăzile construite din bani publici sau europeni.

(Visited 6.430 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.