Amintim că municipiul Constanța a accesat, în 2013, un proiect european, în valoare de 1,5 milioane euro, pentru construirea de stații speciale de biciclete și achiziția a 390 de biciclete. Deși trebuia finalizat în 2014, proiectul nu a fost dus până la capăt nici în ziua de astăzi. Stațiile de biciclete s-au construit de mult, le vedem prin diferite zone ale orașului, multe dintre ele vandalizate deja. Bicicletele s-au cumpărat și ele de ani buni, dar stau în depozite, nefolosite. Iată că astăzi, Primăria Constanța a demarat ultima parte a proiectului, contractarea de servicii de asigurare a funcționalității și operării sistemului de bike-sharing.

Singura mare problemă care nu pare a se rezolva prea curând este: Pe unde vor circula aceste biciclete? În municipiul Constanța există doar 1 km de pistă de biciclete, pe bd-ul Tomis, de la Capitol până la Lupoaică.

Pentru ce se vor plăti 2 milioane de euro

Serviciul constă în asigurarea funcționalității, operarea și mentenanșa sistemului de bike-sharing aferent proiectului european „Black Sea Bike -Diversification of the tourism services în Constanta – Balchik cross border region by bike – BSB”. Acesta cuprinde în momentul de față o rețea de 24 de stații de biciclete și un număr de 390 de biciclete cu rol de mijloace de transport, cât si o modalitate de petrecere a timpului liber. Această rețea acoperă și conectează zonele importante ale Constanței și stațiunii Mamaia. Data limită pentru depunerea ofertelor este 07.11.2018.

Pentru serviciul de asigurare a funcționalității sistemului de bikesharing, furnizorul trebuie dețină un centru de apel unde să primească toate apelurile, să sune la apelurile în așteptare, să monitorizeze toate defecțiunile și să le transmită către operatorul de biciclete și să raporteze către beneficiar, să notifice prin SMS, utilizatorul serviciului, asupra expirării timpului sau orice informație solicitată de beneficiar, să asigure buna funcționare a legăturii între cele 24 de stații de biciclete, să asigure tot suportul ori de câte ori este necesar și este solicitat de beneficiar și să consilieze toți apelanții (utilizatorii) asupra locațiilor, modului de utilizare și să îi îndrume asupra tuturor problemelor care pot apărea din utilizarea acestui serviciu.

În perioada de nefuncționare a sistemului (lunile de iarnă), să asigure un robot telefonic care să ghideze utilizatorul către site-ul  www.blackseabike.ro. O altă responsabilitate ar fi să administreze și să actualizeze site-ul www.blackseabike.ro. La terminarea contractului, furnizorul este obligat să cedeze numărul scurt beneficiarului, precum și domeniul site-ului.

De asemenea, furnizorul trebuie să asigure o hală/depozit, în vederea păstrării celor 390 de biciclete aflate în proiect. Acesta trebuie să fie racordat la utilități (energie electrică, apă, etc), să asigure umiditatea și salinitatea în limitele necesare păstrării în condiții optime a bicicletelor și să fie prevăzut cu sistem de detecție a pătrunderii prin efracție și alarmare monitorizat la o firmă de pază avizată de poliție.

Referitor la reviziile tehnice, întreținerea, reparațiile precum și piesele de schimb pentru stațiile de biciclete, furnizorul trebuie să execute reviziile periodice pentru înlocuirea filtrelor de aer, să verifice acumulatorii, ventilatoarele, corpii indexor de blocare poartă și componentele electronice din totem, să facă revizii și verificări la maxim 3000 ore de funcționare sau de câte ori e nevoie. Operaţiunile de înlocuire vor fi executate numai după nominalizarea de comun acord a defecţiunii într-o notă de constatare. În nota de constatare se vor consemna data și ora constatării defectului, menţionarea acestuia, piesele defecte reparate, piesele defecte schimbate, garanţia acordată lucrărilor şi garanţia aferentă pieselor.

Furnizorul se obligă să remedieze orice defecţiune într-un termen de maximum 2 de ore; (componenta cu care se execută înlocuirea trebuie să fie de aceeaşi calitate şi valoare ca cea care este înlocuită) cu asigurarea unei garanţii de minimum 6 luni pentru piese (componentele înlocuite), iar în caz de defectare în perioada de garanţie să le înlocuiască fără alte costuri suplimentare din partea beneficiarului (la sfârşitul operaţiunilor de înlocuire (reparare) se vor efectua probe de bună funcţionare a sistemului).

Tot în cadrul contractului, furnizorul trebuie să asigure un sistem de monitorizare video care va cuprinde 2 camere de supraveghere pe fiecare stație de biciclete, însemnând 48 de camere de supraveghere pentru tot sistemul. Sistemul să permită, la verificarea înregistrărilor, identificarea persoanelor, care accesează stațiile și ridică bicicletele, starea bicicletelor, sens în care va asigura înregistrarea unor imagini de calitate foarte bună chiar şi în condiţii de iluminare redusă. Sistemul realizat să permită în caz de nevoie, extinderea acestuia prin adăugarea altor camere video, cu o capacitate de stocare (de minim 4TB) care să permită păstrarea înregistrărilor pentru o perioadă de minim 20 zile. La finalizarea sistemului se va realiza instruirea personalului, operaţiune ce se va executa ori de câte ori solicită beneficiarul.

Lucrările de proiectare şi de execuţie a sistemului se vor executa numai cu personal autorizat și avizat pentru sisteme de securitate, iar proiectul tehnic va fi înaintat beneficiarului. Furnizorul va pune la dispoziţie beneficiarului întreg sistemul însoţit de certificat de garanţie eliberat de producător. Întreg sistemul se va conecta la internet și va putea fi accesat/controlat de la distanță.

Totodată, societatea contractantă trebuie să pună la dispoziţia beneficiarului cartele de proximitate pentru sistemul de bike-sharing ( cartelă RFID 125 Khz, cip EM4100, dimensiunea va fi de 86x54x0,8 mm, asigurarea autenticităţii în mod unic în sistem, să fie compatibilă cu sistemul de bike-sharing din municipiul Constanța și să fie inscripționată pe ambele părți o parte cu logo-ul acestuia și cealaltă parte cu logoul
Primăriei Mun. Constanța).

De asemenea, furnizorul trebuie să reloce bicicletele, pentru asigurarea funcţionării optime a sistemului, să analizeze și să rezolve problemele de service apărute, să notifice beneficiarul, să facă service-ul bicicletelor, să înlocuiască componentele consumabile și să pună la dispoziţia beneficiarului piesele şi componentele bicicletelor TomTouch City 6V, însoţite de certificate de garanţie eliberate de producător.

Contractul se va încheia pe o perioadă de 4 ani.

 

(Visited 677 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.