Atât părinții, cât și psihologii atrag atenția că această metodă nu este una fericită, urmând să împartă elevii în două: în proști și în deștepți. Mai mult decât atât, nu orele remediale sunt rezolvarea decalajului dintre elevi, ci sistemul de învățământ în sine, care se centrează pe programă și nu pe elev.

„Impactul va fi unul foarte mare asupra elevilor, care se vor trezi brusc aruncați în groapa cu proști. Proștii clasei vor rămâne după ore, deștepții pleacă acasă. Elevii vor fi stigmatizați, vor fi expuși”, consideră psihologii care au ascultat argumentele ministrului Educației. Ecaterina Andronescu susține însă, într-un interviu acordat pentru cotidianul Adevărul, că mai bine stigmatizăm acum elevii, decât la examenele finale din clasa a VIII-a sau la Bacalaureat.

„Dar să nu facem acest lucru înseamnă să-i transmitem că este OK. Or, să constate la examen că nu face faţă, ar fi un şoc mult mai mare. De aceea, eu cred că trebuie să găsim o formulă. Nu trebuie să-l stigmatizăm, să-i vorbim urât, să-l punem într-o anumită categorie, ci trebuie să-l ajutăm să crească profesional. Cred că este absolut necesar. Altfel, gândiţi-vă: 36% din promoţia de anul acesta a clasei a VIII-a n-a luat nota 5. Cum să judecăm această stare de lucruri? Nu avem cum, decât cu ochii larg deschişi şi încercând să facem ceva pentru ca ea să nu se perpetueze”, a declarat Ecaterina Andronescu.

 

(Visited 228 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.