Peste 60 de amenzi au fost aplicate, zilele trecute, şoferilor care au modificat sistemul de evacuare a noxelor autoturismelor sau motocicletelor sau care conduceau vehicule cu probleme tehnice. Acţiunea Brigăzii Rutiere s-a desfăşurat în colaborare cu inspectorii RAR.

Potrivit Brigăzii Rutiere, împreună cu inspectorii Registrului Auto Român au fost controlate peste 125 autovehicule şi aplicate 62 de amenzi, în valoare de peste 39.000 lei. Din totalul sancţiunilor, 51 au fost aplicate pentru deficienţe ale stării tehnice şi modificări neomologate aduse sistemului de evacuare a noxelor.

Mai exact, autoturismele diesel aveau eliminate filtrele de particule, dispozitive care împiedică noxele nocive să fie evacuate în aer. Acest filtru funcționează precum un fagure unde sunt captate particulele de noxe și apoi arse la o temperatură foarte înaltă, astfel încât ele să nu mai ajungă în atmosferă. Din păcate, majoritatea autoturismelor diesel, după primii ani de funcționare, întâmpină mari probleme din cauză că aceste filtre de particule se înfundă, mai ales în situația în care mașina nu este rulată constant la viteze mari și pe distanțe lungi.

Și cum înlocuirea filtrelor de particule este foarte scumpă, în medie 1000-1500 euro pentru modelele vechi și peste 3000 euro pentru modelele mai noi, multe service-uri propuneau clienților eliminarea fizică a acestor filtre și modificarea softului mașinii pentru ca acesta să nu sesizeze anomalia. Operațiunea costa cel mult 350 euro, dura câteva ore, iar șoferii scăpau de o mare grijă. În plus, autoturismul câștiga în putere, iar consumul de carburant se reducea semnificativ. Partea proastă e că fără aceste filtre, particulele canceroase din noxe sunt evacuate direct în aerul pe care îl respirăm cu toții.

Șoferii susțin însă că nu este tocmai normal să fie amendați pentru niște reparații făcute mașinilor în service-uri autorizate de RAR. „Eu nu sunt mecanic. Mi s-a spus la service că DPF-ul este colmatat și că sunt două posibilități: să îl schimb sau să îl anulez. Am ales să scoată filtrul fiindcă era mult mai ieftin. Nu mi s-a spus că nu ar fi legal sau că nu am voie. Plus că, la câteva luni, am fost și am făcut ITP-ul mașinii. Nicio problemă privind noxele. Atunci, despre ce vorbim?”, a comentat unul dintre șoferii care și-au scos filtrul de particule de pe mașină.

 

 

(Visited 1.744 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.