Ultima înțelegere a expirat la finele lunii iulie, iar acum Primăria caută o nouă firmă care să ne scape de țânțari. Foarte grav este însă că procedura aleasă încalcă legea, Primăria spărgând contractul de dezinsecție în contracte cu o valoare mai mică pentru a nu organiza o licitație și a merge pe achiziție directă.

Dacă în alte localități din județul Constanța primăriile au închiriat avioane utilitare care stropesc în continuu cu substanțe anti-țânțari, prezentându-se inclusiv grafice de acțiune pe zone și cartiere, în municipiul Constanța este o liniște totală din partea autorităților.

În timp ce purtătorul de cuvânt spune sec că se acționează zi de zi, angajații Serviciului cu pricina din Primărie spun că nu au putut acționa săptămâni întregi din cauza ploilor și că abia acum se vor relua dezinsecțiile. Doar că, surpriză. Primăria Constanța nu mai are, de câteva zile, contract de dezinsecție cu nicio firmă. Așadar, dacă vă mirați de ce sunt atât de mult țânțari, aflați că dacă până acum nu s-a acționat din cauza ploilor, de acum încolo nu se stropește fiindcă nu mai are cine să o facă.

Drept urmare, municipalitatea anunță că primește cereri de oferte pentru atribuirea unui contract de dezinsecție și deratizare, pe o perioadă de două luni, în valoare de 132.000 lei, fără TVA. Termen limită pentru depunerea ofertelor este astăzi, 6 august 2018, criteriu de adjudecare fiind prețul cel mai mic, informează www.ziuaconstanta.ro.

De la sfârșitul lunii iulie, Constanța nu mai beneficiază de servicii de dezinsecție, dezinfecție și deratizare, după ce contractul încheiat pe data de 25 mai 2018 cu SC ALLCHIM CO SA, pe o perioadă de două luni, a expirat. Prețul contractului a fost de 129.000 lei, fără TVA.

Cum vrea Primăria Constanța să fenteze Legea achizițiilor publice

Foarte interesant este faptul că Primăria Constanța a fragmentat achiziția unui serviciu în mai multe contracte pentru a ocoli prevederile Legii 98/2016 privind Achizițiile publice, în sensul de a nu organiza achiziția prin licitație – procedură simplificată, prin SEAP. Potrivit art.7, punct.5 din Lege, „Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziționa direct produse sau servicii în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică decât 132.519 lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică decât 441.730 lei”.

Peste aceste praguri se organizează procedură simplificată, care este mult mai greoaie, necesită mai mult timp și totul se face transparent, prin SEAP. Mai mult decât atât, legea spune că autoritatea contractantă nu are voie să spargă achiziția serviciului în contracte mai mici, pentru a evita aplicarea procedurilor de atribuire. Art.11 din Legea 98/2016 spune: (1) Autoritatea contractantă nu are dreptul de a utiliza metode de calcul al valorii estimate a achiziției cu scopul de a evita aplicarea procedurilor de atribuire prevăzute de prezenta lege.; (2) Autoritatea contractantă nu are dreptul de a diviza contractul de achiziție publică în mai multe contracte distincte de valoare mai mică și nici de a utiliza metode de calcul care să conducă la o subevaluare a valorii estimate a contractului de achiziție publică, cu scopul de a evita aplicarea procedurilor de atribuire reglementate de prezenta lege.

Așadar, în timp ce constănțenii vor judeca modul în care Primăria a făcut dezinsecția în oraș în vârf de sezon estival, Curtea de Conturi va trebui să judece modul în care municipalitatea a încheiat mai multe contracte de dezinsecție, cu același cod CPV, eludând SEAP-ul și prevederile legii achizițiilor publice.

(Visited 1.236 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.