Potrivit unei știri a TVR, taxa auto ar putea reveni începând cu vara acestui an. Șoferii vor plăti o singură taxă la prima înmatriculare a mașinii, taxă ce va fi înlocuită, după trei ani, de un impozit progresiv raportat la modelul german.

Conform noilor prevederi, șoferii vor plăti pentru poluare între 50 și 3.000 de euro, suma fiind calculată în funcție de gradul de poluare al autoturismului pe care îl conduc.

Anul trecut, peste 630.000 de maşini vechi au fost înmatriculate în România, fenomenul fiind în creștere în acest an. Peste 120.000 de maşini au fost omologate deja de la începutul anului, cu peste 20.000 mai multe decât aceeași perioadă a anului trecut.

TVR a anunțat că noua taxa, ce va fi introdusă în vară, va fi înlocuită, după trei ani, de un impozit progresiv, raportat la modelul german, plătit de toţi proprietarii de maşini, în functie de cât de mult poluează autoturismele lor.

Totuși, oficialii Ministerului Mediului au declarat pentru ziarul Capital că nu confirmă această informație:

La data prezentei, este constituit un grup de lucru care reuneşte reprezentanţi ai Ministerului Mediului, Ministerului Economiei, Ministerului Finanţelor Publice şi reprezentanţi ai industriei auto din România, grup de lucru ce are ca scop identificarea unei alternative legislative la timbrul de mediu pentru autovehicule, care să fie în concordanţă cu Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi cu principiul «poluatorul plăteşte». În cadrul grupului de lucru s-au discutat mai multe variante de reformulare a legislaţiei printr-un sistem modern, european şi care să atingă, în acelaşi timp, obiectivele de mediu, urmând ca, după finalizarea lucrărilor grupului de lucru, să anunţăm măsurile prin care se va implementa acest sistem.

Totodată, în cadrul instituţiei s-a constituit un grup de lucru, care are ca obiectiv identificarea de soluţii, formularea şi susţinerea de propuneri pentru reducerea emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme şi de îmbunătăţire a eficienţei consumului de combustibil, precum şi de înnoire a parcului auto naţional, soluţii care trebuie să ţină cont de legislaţia Uniunii Europene. Orice propunere este luată în considerare, astfel încât soluţia ce se va adopta să respecte principiul «poluatorul plăteşte», în condiţii nediscriminatorii pentru contribuabili.”

 

(Visited 458 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.