Taxa de poluare auto se va plăti prin impozit anual, în funcție de motor și vechime
Noua taxă de poluare auto se va aplica începând cu 1 ianuarie 2026, termenul limită până la care România va putea evita blocarea unei tranșe consistente din PNRR. Guvernul României este obligat să adopte cât mai curând o formulă de calcul pentru noua taxă, care va fi plătită, potrivit primelor estimări, de cel puțin 8 milioane de șoferi care dețin autoturisme diesel sau pe benzină.
Cel mai probabil, noua taxă de poluare se va plăti anual, odată cu impozitul pe mașină, și va fi calculată în funcție de tipul motorului, capacitate cilindrică, noxe și vechime.
Potrivit surselor Profit.ro, o viitoare lege destinată vehiculelor poluante ar urma să introducă un impozit majorat pentru automobile, în funcție de emisiile poluante ale acestora, în special CO2, și, eventual, de normele Euro în care se încadrează autovehiculul.
În acest fel, taxa pe care românii o pot aștepta nu va mai fi o taxă de achiziție, așa cum a fost taxa de primă înmatriculare sau taxa de poluare, cum s-au numit anterior taxele lui Tăriceanu, care urmărea cu acestea să blocheze importul de mașini second-hand din Germania, ci una de deținere, pe toată durata vieții unui vehicul, care ar trebui să descurajeze achiziția oricărui automobil cu emisii ridicate, indiferent dacă este nou sau vechi.
„Cu o astfel de structură, de tip impozit anual, taxa nu va mai fi în pericol să fie declarată discriminatorie de instanțele europene, pentru că nu îngrădește nimănui achiziția sau deținerea unui automobil mai vechi, indiferent de locul de unde îl cumpără, ci îl impozitează în funcție de gradul de poluare al acestuia”, a declarat pentru Profit.ro o persoană care este la curent cu propunerea transmisă Guvernului de Dacia.
- ANAF taxa auto
- taxa auto
- taxa poluare