Noile reglementări acordă utilizatorilor mai multă transparență în ceea ce privește protecția datelor personale, regulamentul aplicându-se tuturor companiilor aflate pe piața europeană.

Așadar, potrivit noilor reglementări, date personale precum numele, adresa, date de localizare sau fişierele tip cookie, cele care se descarcă în memoria unui dispozitiv, atunci când accesăm un site, nu vor mai fi transmise altor companii fără acordul utilizatorilor.

Această reglementare va schimba foarte mult regulile jocului pentru că va opri acest trafic ilegal de baze de date de clienţi, de la o companie la alta, şi implicit va reduce cantitatea de mesaje nesolicitate”, a declarat Bogdan Botezatu, expert în amenințări cibernetice, citat de Digi24.

Noul regulament are la bază transparența, întrucât, odată cu intrarea sa în vigoare, politica de confidenţialitate şi de prelucrare a datelor trebuie să fie scrisă extrem de clar şi la obiect.

De asemenea, noile reglementări nu mai consideră „tăcerea” consimțământ, astfel încât, chiar dacă utilizatorii nu își expirmă opțiunea de a NU distribui datele personale, site-urile nu le vor mai putea stoca și utiliza.

Totodată, europenii vor avea opțiunea de a șterge anumite informaţii personale de pe Internet, precum și opțiunea de a-și exprima acordul sau dezacordul în ceea ce privește reclamele primite pe rețelele de socializare în funcție de interese.

Ar trebui să fim foarte conştienţi şi realişti cu privire la faptul că datele noastre sunt deja pe internet şi nu o să dispară ca prin minune la 25 mai. Din păcate nu vor mai putea fi retrase, dar nici nu vor mai putea fi folosite de următorii clienţi fără încălcarea acestei legislaţii”, a mai spus Bogdan Botezatu.

 

(Visited 66 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.