– Domnule primar, Consiliul Local Năvodari a votat, luni, cu unanimitate de voturi, proiectul de hotărâre inițiat de dvs privind participarea orașului Năvodari, în calitate de membru fondator, în vederea constituirii Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Transport Public Constanța”. În același timp, Consiliul Local Municipal Constanța vota un proiect de hotărâre identic. Ce înseamnă ADI Transport Public Constanța și de ce este un proiect atât de important pentru oraș?

– Prin înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Transport Public Constanța” creăm cadrul legislativ necesar pentru a reînființa Linia 23 pe ruta Năvodari-Constanța. Practic, s-a înființat autoritatea care va reglementa și va gestiona serviciul public de călători în zona metropolitană între localitățile participante la proiect: Constanța, Năvodari, Ovidiu, Cumpăna și Mihail Kogălniceanu. Este cert că prima linie care se va înființa va fi Linia 23 Năvodari-Constanța și va presupune servicii de transport public de călători regulat între cele două localități.

– Cum se va desfășura transportul de persoane pe Linia 23?

– În primul rând trebuie subliniat faptul că transportul de persoane pe Linia 23 se va efectua doar cu autobuzele CT BUS, autobuze noi, moderne și cu cele mai bune dotări, de la aer condiționat până la monitorizare video și dispozitive de încărcare a telefoanelor.

Din ce am discutat până în prezent cu cei din conducerea CT Bus, am stabilit împreună că vor exista mai multe tipuri de transport. Vom avea transportul normal de persoane, curse regulate, la un interval stabilit, cu stații și capete de linie ce vor fi stabilite în funcție de chestionarele pe care năvodărenii le-au completat.

Vom avea apoi transport special școlar, tot cu autobuze CT BUS. Vor călători doar elevii și studenții, vom stabili împreună cu părinții care vor fi intervalele orare, în ce puncte vom lăsa și vom lua copiii. Părinții trebuie să știe că tot timpul autobuzele acestea sunt monitorizate video, că elevii călătoresc în condiții de siguranță și că vor ajunge la timp la școală. Este o chestiune de normalitate și noi o vom face la Năvodari.

Va mai exista transportul de noapte, astfel încât la un interval stabilit navetiștii care lucrează noaptea în Constanța să poată ajunge acasă la Năvodari. De aceea au fost foarte importante acele chestionare, deoarece pe baza lor noi vom calibra aceste intervale și serviciul de transport.

Nu în ultimul rând, vom avea transport turistic pe timpul verii, cu autobuze supraetajate, pe ruta Constanța-Năvodari și retur. Astfel vom aduce mai mulți turiști la noi, mai mulți vizitatori pentru orașul nostru.

– Sunt multe tipuri de transport, dar lumea e interesată și de costuri, cât vor costa călătoriile?

– Nu am stabilit cât va costa biletul, dar vă asigur că va mai ieftin decât în prezent deoarece Primăria Năvodari va avea cadrul legal să subvenționeze acest tip de transport public. Să nu credeți că CT Bus va presta acest serviciu benevol. Nu! Vor exista costuri pe care le va suporta Primăria Năvodari și, în funcție de posibilitățile bugetare, vom putea impune și extindele subvențiile pentru anumite tipuri de categorii sociale. Cu siguranță, pensionarii, persoanele provenite din categorii defavorizate, precum și elevii vor beneficia de transport public subvenționat. Vom stabili cu exactitate aceste aspecte în curând.

– Când preconizați că va deveni funcțională Linia 23?

– Din discuțiile pe care le-am avut cu primarul Constanței Decebal Făgădău, precum și cu directorul CT Bus, Bogdan Niță, cel mai probabil la sfârșitul acestui an Linia 23 va deveni operațională. CT Bus dispune de toată infrastructura de transport, vor mai achiziționa în plus autobuze electrice, însă ceea ce durează este partea birocratică. Hârtiile ne mănâncă tot timpul. Însă vom parcurge toți acești pași și vom inaugura Linia 23 deoarece este benefică pentru cetățeni și pentru orașul Năvodari.

– De ce nu ați făcut aceste demersuri pentru reînființarea Liniei 23 în urmă cu 2,3 ani?

– Noi mereu am dorit să reînființăm Linia 23, însă problema nu a fost de voință, ci de putință. Pentru că fostul RATC, așa cum se numea înainte CT Bus, nu avea capacitatea tehnică de asigura transport și pe această rută, compania era în faliment. Dacă ne aducem aminte, abia în urmă cu un an s-a schimbat și s-a modernizat întreaga flotă de autobuze a CT Bus, iar compania a devenit una cu adevărat performantă. Abia după ce transportatorul ne-a asigurat că are autobuzele necesare să asigure transportul pe care ni-l dorim pe ruta Năvodari-Constanța am putut înainta proiectul. Și îi mulțumesc colegului și prietenului meu Decebal Făgădău pentru că a gândit și gândește dezvoltarea CT Bus la scară mare, la nivel metropolitan. Pe scurt, în urmă cu un an nu se putea tehnic face Linia 23. Acum se poate și se face!

 

 

(Visited 1.956 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.