Tocmai aceste considerente au stat la baza deciziei românilor de a-și înmatricula mașinile în statul vecin. Faptul că aceste autoturisme foarte poluante, cu o capacitate cilindrica mare și stare tehnică proastă, erau taxate de statul român la înmatriculare cu sume mari, de ordinul miilor de euro, a generat explozia de mașini bulgărești pe străzile României.

Lucrurile par însă se schimbe, după ce guvernul de la Sofia a anunțat că va introduce, de asemenea, o taxă de poluare. Mai mult decât atât, bulgarii caută o modalitate să îi taxeze suplimentar și pe posesorii de autoturisme poluante vechi, inclusiv pe cei 100.000 de români.

Bulgaria vrea să introducă taxarea mașinilor în funcție de gradul de poluare, după modelul românesc, ministrul Finanțelor din țara vecină apreciind că noua impozitare trebuie să fie introdusă rapid. Astăzi, numeroși români își înmatriculează mașina în Bulgaria, profitând de taxe mai mici. “Modelul pe care mașinile sunt impozitate este asociat în mare parte cu valoarea lor, fără a lua în considerare suficient gradul de poluare“, a spus acesta. Bulgaria este printre puținele țări din Uniunea Europeană în care taxa auto este determinată de valoarea mașinii, astfel că taxa anuală pentru o mașină diesel cu o vechime de 20 de ani este de zece ori mai mică decât cea aplicată unui autoturism nou, cu un mic motor pe benzină sau model hibrid, informează profit.ro.

Potrivit informațiilor furnizate de presa bulgară, noua taxă ar putea ajunge la mii de euro pentru autoturismele mai vechi de 20 de ani și cu motoare peste 2.000 cmc.

Românii afectați de această decizie a guvernului bulgar ar trebui să se grăbească și să-și înmatriculeze mașinile în România, până nu se reintroduce și la noi taxa de poluare.

(Visited 641 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.