Piața festivalurilor din România a înregistrat una dintre cele mai spectaculoase creșteri din economie. Dincolo de biletele vândute, business-ul de festival înseamnă zeci de milioane de lei încasări din servicii, de la mâncare și băuturi la transport, turism, produse promoționale și afaceri conexe, informează G4Media.ro

240.000 de spectatori la Neversea, peste 200.000 la Electric Castle, 60.000 la Bon Jovi. Sunt doar câteva cifre care însă vin să contureze dimensiunea unui business care a explodat în ultimii ani.

Pe fondul creșterii popularității festivalului Neversea din Constanța, afacerile companiei organizatoare, Neversea SRL Cluj, au crescut față de 2017 cu 7,4 milioane de lei, atingând nivelul de 25,2 mil.lei în 2018.

,,Festivalul de pe Litoral are șanse să devină un business și mai mare, dovadă afluența semnificativă de public din această vară. Amplasarea ideală, prezența unui număr mare de turiști pe Litoral și accesul facil, pe autostradă, dinspre București, vor determina, pe viitor, o evoluție semnificativă, posibil peste nivelul business-ului Untold, grevat, din păcate, de problemele de infrastructură (autostrăzi, spații de cazare)’’, arată analiza Frames.

După Neversea, Ed Sheeran, Electric Castle, Bon Jovi și The Cure, sezonul festivalurilor continuă cu Untold, AfterHills, George Enescu, concertul Metallica și alte zeci de astfel de evenimente, în toată țara.

,,Clujul reprezintă, în prezent, etalonul în materie de business în acest sector. Dincolo de creșterea potențialului turistic, Untold înseamnă un business pe orizontală, cu zeci dacă nu sute de firme conectate, din care câștigă tot orașul, de la operatorii din turism, la transportatori, sectorul de food, autorități, din taxe și impozite etc.’’, afirmă analiștii de la Frames.

Într-o piață în care numărul firmelor a crescut semnificativ în ultimii ani, Untold SRL continuă să fie principalul jucător, cu afaceri de 68,3 mil. lei în 2018, în creștere cu peste 9 milioane de lei față de anul precedent. Organizatorul festivalului Untold din Cluj-Napoca a încheiat anul trecut cu un profit de 7 milioane de lei, aproape dublu față de cel din anul 2017.

Pe locul secund în topul companiilor din piața de entertainment s-a clasat, la fel ca în 2017, firma GLOBAL RECORDS SRL din Constanța, cu afaceri de 45,8 mil.lei în 2018, în creștere cu 13 mil.lei față de 2017, și cu un profit de 3,7 mil.lei.

Clasamentul este completat de o altă firmă clujeană, FESTIVAL TICKETS MANAGEMENT SRL, cu afaceri de 26,9 mil.lei și un profit de 2,3 mil.lei în 2018.

 

(Visited 64 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.