Propunerea legislativă inițiată de patru senatori USR: George-Edward Dircă, Mihai Goţiu, Florina Presadă și Adrian Wiener, prevede ca, atât pe ambalajele produselor homeopate disponibile pe piață, cât și în prospect să fie scris: „Acest produs nu are efecte asupra sănătății”.

De asemenea, senatorii cer ca precizarea să existe și în cazul reclamelor publicitare, fiind marcată printr-o avertizare sonoră și scrisă, formulată astfel: „Acesta este un produs homeopat neatestat medical, fără efecte dovedite asupra sănătății.”

În expunerea de motive, inițiatorii citează un raport din anul 2010 al Comisiei pentru Știință și Tehnologie din Camera Comunelor din Marea Britanie a cărui concluzie relevă faptul că produsele homeopate sunt lipsite de efecte medicale.

Totodată, într-o meta-analiză (a peste 1.800 de studii), publicată în 2015 de Consiliul Național Australian pentru Sănătate și Cercetare Medicală, se arată că „evaluarea nu găsește niciun studiu de calitate, cu un design acceptabil, cu suficient de mulți participanți înrolați, care să demonstreze ideea că homeopatia acționează mai bine decât un placebo sau că ar determina ameliorări ale sănătății similare altor tratamente“, precizează inițiatorii în expunerea de motive.

De asemenea, senatorii USR arată că și Autoritatea de Reglementare a Bunurilor de Consum din SUA a decis, în decembrie 2016, ca produsele homeopate al căror ambalaj are inscripționată vreo referință la vreun efect clinic asupra unei boli să conțină și avertizarea că „nu există dovezi științifice că acest produs are efect.”

 

(Visited 230 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.