Social

Un supermarket a lansat „Raftul Românesc” o secțiune de unde puteți cumpăra carne provenită de la crescători autohtoni

Un binecunoscut supermarket a lansat miercuri „Raftul Românesc”, o zonă special amenajată în care sunt expuse separat produse realizate din carne de porc românească de la producători autohtoni, pentru a încuraja clienţii să mănânce natural şi pentru a susţine economia locală.

Scris de 
 pe data 
18 aprilie, 2018

„Raftul Românesc” face parte din primul program naţional pentru carne românească, iniţiat de Kaufland România, care va ajunge la preluarea a 800 de porci în fiecare zi pentru aprovizionarea magazinelor din toată ţară. Până la sfârșitul acestui an,  retailerul preconizează că va prelua peste 200.000 de porci, iar până în 2020 va ajunge la 300.000 de porci pe an.

Raftul Românesc este singurul raion de pe piaţă dedicat exclusiv produselor locale şi oferă un sortiment extins de 25 de produse din porc din România. Raftul Românesc este disponibil de azi în magazinele Kaufland din Bucureşti (Barbu Văcărescu şi Basarab), iar până la finalul lunii aprilie va fi prezent în toate cele 119 hipermarketuri din reţea”, au precizat reprezentanţii Kaufland România.

În acest moment un procent de 60% din carnea de porc din vitrinele magazinelor Kaufland este românească, compania reuşind să reducă importurile și să ofere fermierilor români sprijin pentru dezvoltare și consiliere, preucm și garanţia preluării integrale a porcilor crescuţi de aceștia.

,,Misiunea noastră prin acest program este să dezvoltăm, în mod durabil, agricultura naţională şi bunăstarea animalelor în lanţul de aprovizionare şi să stimulăm creşterea producţiei interne de carne de porc. Este un model care sperăm să inspire, fiindcă ne arată că se poate să găsim la raft produse de la fermierii români la cele mai înalte standarde de calitate”, a declarat Valer Hancaş, director Comunicare şi Corporate Affairs, Kaufland România.

Din noiembrie 2017 şi până în acest moment, Cooperativa Agricolă Ţara Mea, principalul partener al companiei Kaufland, a înregistrat o creştere a businessului cărnii de porc de peste 45%, reunind aproximativ 100 de fermieri mici şi mijlocii.

Inițiativa Kaufland România a fost dezvoltată în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Ţara Mea”, alături de Comisia pentru Agricultură, Silvicultură şi Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Programul „Raftului Românesc” reprezintă o soluție a faptului că în România 40% din carea de porc de pe piață provenea din alte țări, dar și o manieră de a încuraja crescătorii locali.

Prin program, Kaufland a introdus și un standard de calitate ce ține cont de respectarea unor criterii superioare de calitate cu privire la tranșee, greutate, standarde microbiologice și ambalare.

Kaufland este una dintre cele mai mari companii de retail din Europa și deține peste 1.250 de magazine în 7 țări, din care 119 se află în România. În 2017, Kaufland România a primit încă o dată certificarea Best Buy Award, certficat ce atestă că lanțul de magazine are cel mai bun raport calitate/preț de pe piața din România.

 

Actualitate