Chirilă consideră că Ordonanţele militare nr.2/2020 şi nr.3/2020 încalcă anumite drepturi şi că „nu era nevoie de alungarea oamenilor din biserici într-o perioadă atât de importantă ca Sfintele Paști“.

Acţiunea a fost deschisă la Curtea de Apel Bacău şi înregistrată în data de 23 martie 2020.

Teologul îşi argumentează demersul criticând chiar şi conducerea Bisericii Ortodoxe Române (BOR), pe care o acuză că „a acceptat fără niciun fel de obiecție deciziile prin care credincioșii ortodocși din Patriarhie sunt obligați să nu mai participe la slujbele religioase pe durata stării de urgență“.

Parcă total desprins de realitate, în motivarea sa Chirilă, care este şi doctorand în teologie ortodoxă, precizează că decretul prezidenţial nu are bază legală.

S-au restrâns următoarele drepturi: dreptul la libera circulație; dreptul la viață intimă, familială și privată; inviolabilitatea domiciliului; dreptul la învăţătură; libertatea întrunirilor; dreptul de proprietate privată; dreptul la grevă; libertatea economică, însă nu s-a restrâns și exprimarea publică a libertății de conștiință, garantată de art. 29 Constituție, ceea ce, în opinia mea, face ca dispozițiile contestate de mine să nu aibă bază legală în Decretul prezidențial.“,

Demersul teologului este publicat, chiar de el, pe site-ul marturisireaortodoxa.ro. Articolul a fost publicat pe site pe 25 martie, în ziua când şase angajați ai unei biserici din București – 2 preoți, 2 diaconi, femeia care vinde lumănări și cântărețulau fost depistați cu coronavirus.

Cu toate acestea, în articolul său, Mihai-Silviu Chirilă îi îndeamnă şi pe alţii să se alăture iniţiativei sale, oferindu-le îndrumări în acest sens.

Astfel, teologul din Neamţ se alătură unui val periculos de instigatori, care au contestat şi ignorat de la bun început recomandările autorităţilor cu privire la răspândirea pandemiei. Printre aceştia se află şi reprezentanţi ai BOR, precum purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Tomisului, preotul Eugen Tănăsescu.

Amintim că pe 17 martie, încălcând articolul 404 din Codul Penal, Tănăsescu a transmis informaţia falsă conform căreia linguriţa, vasul şi prosopul folosite în acest ritual nu transmit virusul Covid-19.

Lingurița a fost introdusă în cult tocmai ca mijloc de igienizare a practicii liturgice. Să pui mâna pe Pâinea Domnului e mai neigienic. Mâna aceea a trecut poate pe la nas, pe la gură, etc. (…)

Mediul în care stă lingurița e cu alcool. Sângele Domnului e și Vinul Domnului, își păstrează calitățile materiale. Putem presupune că alcoolul dezinfectează? Dacă da, de ce ne mai frământăm?

În rest, nu pot să nu observ că ideea linguriței pleacă de la niște lingurari în ale teologiei, care scot idei pe post de linguri de lemn.“, a precizat Eugen Tănăsescu. Detalii AICI

 

(Visited 1.926 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.