Proiectul de lege pentru eliminarea taxei de pod de la Fetești și Giurgeni, inițiat de deputatul PNL Bogdan Huțucă, a primit aviz pozitiv în Comisia pentru Transport și Infrastructură din Camera Deputaților. Singurii care au votat împotrivă au fost deputații USR-PLUS.

Explicația acestei decizii a venit chiar de la ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a precizat că USR-PLUS nu susține eliminarea taxării.

„Aceste taxe care se plătesc la podurile dunărene, s-a spus despre ele că ar fi cumva o dublă taxare, același principiu se aplică în multe țări europene. De exemplu, în Austria se numește vinietă, îi spunem rovinietă în România, și la trecerile prin anumite tuneluri care sunt pe autostrăzile lor se mai plătește încă o taxă.

Sumele colectate anual sunt semnificative și eliminarea taxei ar văduvi bugetul Companiei de Drumuri de aceste sume. Am cerut amortizat pe cinci ani investițiile în Autostrada A2 București-Constanța pentru a o ține funcțională și ele se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani se întreține autostrada.

În condițiile unui buget dificil, nu cred că este oportun acum – asta este și discuția pe care am avut-o în coaliție – eliminarea unei surse de venit care se regăsește în drumuri reparate.

Am făcut o comparație iar cu Austria – finanțarea pe rețea de autostradă e de câteva zeci de ori mai mare în Austria. Avem nevoie să creștem această finanțare. Partea de taxare pe trafic greu duce și în zona asta”, a afirmat Cătălin Drulă, joi, la Iași.

Acesta a precizat că impactul bugetar ar fi de 120 de milioane de lei pe an la Fetești, la care se mai adaugă 40-50 de milioane de lei la Giurgeni-Vadul Oii.

(Visited 388 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.