78% dintre români vor introducerea săptămânii de lucru de 4 zile, dar ar refuza să muncească 10 ore pe zi
Românii și-ar dori ca săptămâna de lucru să fie de 4 zile, dar nu cumva să fie nevoiți să muncească 10 ore pe zi.
Un proiect de lege depus în Camera Deputaților prevede introducerea în România a săptămânii de muncă de 4 zile, cu un weekend prelungit de 3 zile. Condiția ar fi însă ca angajații să accepte mărirea zilei de lucru de la 8 la 10 ore. Acest model se aplică deja cu succes în mai multe țări din Europa.
Potrivit unui studiu sociologic realizat de BestJobs și preluat de adevarul.ro, 8 din 10 români ar fi încântați să lucreze doar 4 zile pe săptămână, însă cu o condiție clară: ziua de lucru să rămână de 8 ore.
78% dintre angajaţi sunt deschişi să lucreze doar 4 zile pe săptămână şi cred că acesta este un moment foarte bun pentru adoptarea săptămânii mai scurte de lucru. Deşi părerile privind efectele acestei iniţiative sunt împărţite, 55% dintre angajaţi se tem însă de mărirea zilei de lucru de la 8 la 10 ore, impusă în acest scenariu.
Aproape 71% dintre angajaţi consideră că săptămâna de lucru de 4 zile s-ar potrivi locului de muncă pe care îl au în prezent şi activităţii lor. Cu toate acestea, 41% consideră că principalul dezavantaj constă în volumul mai mare de muncă din cele 4 zile, ca urmare a extinderii orelor de program, iar 45% simt că, în eventualitatea în care va fi adoptat un astfel de mod de lucru în compania pentru care lucrează, va exista o presiune mai mare asupra lor de a termina totul mai repede.
„Piaţa muncii este într-un punct în care, mai mult decât oricând, sănătatea mintală a angajaţilor este pe primul loc, iar angajatorii sunt deschişi să abordeze soluţii de flexibilizare a muncii, urmând modelul altor ţări europene. După ce am experimentat cu toţii modelul de lucru de la distanţă şi am văzut că funcţionează, ne aflăm acum la un pas de a testa şi săptămâna de lucru de 4 zile, care le-ar aduce angajaţilor o zi liberă în plus, chiar dacă, în forma actuală, nu le-ar schimba volumul de muncă. Avantajele par să îi convingă chiar şi pe cei mai reticenţi dintre angajaţi, în timp ce companiile rămân încă rezervate”, spune Ana Vişian, Marketing Manager BestJobs