Actualitate

Cresc amenzile pentru rovinietă. Doar drumurile rămân la fel de… proaste

Ministerul Transporturilor dorește majorarea amenzilor pentru lipsa rovinietei pentru a aduce mai mulți bani la buget.

Scris de 
 pe data 
11 februarie, 2022

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere un proiect de lege pentru majorarea cuantumului amenzilor pentru lipsa rovinietei, informează avocat.net.

CITEȘTE ȘI: 600 de radare fixe, montate pe drumurile din România, inclusiv pe A2. Vor citi viteza, dacă ai ITP și RCA

Pentru autoturisme amenda care acum e stabilită între 250-500 de lei va ajunge să fie cuprinsă între 275-550 de lei.

Iată însă lista completă a noilor tarife propuse de minister în recentul proiect, comparativ cu cele actuale:

  • vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone: 950 – 1.900 de lei (față de 750 – 1.250 de lei, cât e acum);
  • vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone: 3.100 – 6.200 de lei (față de 1.250 – 1.750 lei, cât e acum);
  • vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone: 5.500 – 11.000 de lei (față de 1.750 – 2.250 lei, cât e acum);
  • vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv): 7.100 – 14.200 de lei (față de 2.750 – 3.000 de lei, cât e acum);
  • vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv): 11.900 – 23.800 de lei (față de 3.000 – 4.000 de lei, cât e acum);
  • vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune: 3.100 – 6.200 de lei (față de 1.250 – 1.750 de lei, cât e acum);
  • vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 locuri pe scaune : 5.500 – 11.000 de lei (față de 1.750 – 2.250 lei, cât e acum).

Din anul 2010 și până în prezent cuantumul amenzilor a rămas la același nivel, în timp ce cuantumul tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România exprimat în lei a crescut cu aproape 20%.

Astfel, valoarea amenzilor contravenționale s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda minimă și de patru ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda maximă”, scrie expunerea de motive a proiectului.

Actualitate