Prima propunere legislativă se referă la deducerea din contribuţiile şi impozitele reţinute şi plătite de angajatori a cheltuielilor salariale prilejuite de zilele libere stabilite prin lege ca zile de sărbătoare legală.

În România, angajatorii din sectorul privat sunt puşi în situaţia de a acoperi costuri economice generate de unele decizii de ordin administrativ sau legislativ, pe care nu le pot influenţa. În această categorie intră plata salariilor şi veniturilor asimilate salariilor pentru zilele declarate prin lege, zile libere, cu statutul de sărbători legale. Plătitorul de salarii este pus, astfel, în situaţia de a plăti o zi liberă/nelucrătoare, ca şi cum aceasta ar fi fost efectuată şi ar fi generat valoare adăugată, în circuitul economic. Numărul zilelor libere, de sărbători legale, a crescut consistent în ultimii ani (11-15 zile de sărbătoare legală, în funcţie de cultul religios), astfel încât, în România, numărul total al zilelor nelucrătoare însumează mai mult de o jumătate de lună lucrătoare, echivalentul timpului de lucru. Se propune astfel ca valoarea cheltuielilor salariale prilejuite de zilele libere stabilite prin lege ca zile de sărbătoare legală să fie deduse din contribuţiile şi impozitele reţinute şi plătite de angajatori, astfel încât nici plătitorul de salarii şi nici salariatul să nu fie afectaţi de o decizie etatică subiectivă privind instituirea de noi zile libere, de sărbătoare legală, în cursul anului. Aceste sume vor fi evidenţiate distinct în Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, iar valoarea sumelor deduse nu poate depăşi nivelul cheltuielilor medii lunare, pentru fiecare salariat, pentru luna în care se face deducerea sumelor”, a argumentat deputatul liberal Bogdan Huțucă.

O altă propunere legislativă se referă la extinderea sferei de aplicare a scutirii impozitării profitului reinvestit pentru unul dintre cele mai importante categorii de mijloace fixe: mijloace de transport noi. Printre sectoarele care vor beneficia de această măsură şi care vor contribui la veniturile suplimentare la bugetul de stat sunt: Agricultura – necesitatea mecanizării lucrărilor agricole; Transportul de marfă naţional şi internaţional, ale cărui tendinţe sunt tot mai puternice de relocare; Transportul public de călători, fie realizat de municipalităţi, fie concesionat către operatori privaţi; Creşterea capacităţilor de transport fluvial şi naval, în contextul în care România reprezintă poarta răsăriteană a transportului pe apă. Prevederile acestei legi se aplică și pentru achiziționarea de mijloace de transport aerian.

Cel de-al treilea proiect de lege propune renunțarea la reglementarea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal prin ordin al președintelui ANAF. „Propunem ca acestea să se stabilească prin norme metodologice ale Codului fiscal, care se aprobă prin Hotărâre de Guvern. Astăzi, pierderea calității de persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA se realizează în baza unor criterii al căror punctaj este total necunoscut de către contribuabil, acesta neputând preîntâmpina un eveniment cu impact dezastruos asupra afacerii sale. Printr-o astfel de reglementare, va crește transparența de acțiune a autorităților executive, iar contribuabilul, persoană înregistrată în scopuri de TVA, va avea acces la informațiile privind criteriile de evaluare a riscului fiscal”, a mai declarat deputatul Bogdan Huțucă, președinte al PNL Constanța.

(Visited 36 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.