Bucuros mai ceva decât enoriașii la deschiderea raclelor cu sfintele moaște, am făcut un ocol pentru a vedea minunea. De pe b-dul Aurel Vlaicu, la intersecția de la CET fac dreapta pe str. Cumpenei. Ca de obicei, la ora 8 dimineața, aglomerația e maximă. Se merge bară la bară, trebuie să faci loc și șoferilor care ies de pe străduțele din apropiere. După 10 minute, începem urcarea pe pod. Nu se vede mișcare, niciun utilaj sau vreun muncitor. Doar un paznic își făcea rondul, mai mult să se încălzească la soare. Înseamnă că se lucrează din partea cealaltă…

Am parcurs întregul pod cu viteza melcului, dar șantierul era pustiu. Nici țipenie de om. Probabil că s-a prelungit vacanța muncitorilor. Tot sunt la mod mini-vacanțele, așa că s-a făcut un pod de libere între 1 mai și 1 iunie. Dar nu trebuie să disperăm. Primarul Decebal Făgădău a promis că până la 1 iulie (e drept, nu a precizat anul) podul va fi modernizat pe ambele sensuri de mers, urmând ca din septembrie să se execute doar elementele de finisaje.

„Noi ne propunem să lucrăm până la începutul sezonului estival și să finalizăm cât de mult se poate – eu mi-aș dori să finalizăm undeva la 95% lucrarea – iar după sezonul estival să rămână doar marcajele, montarea de parapeți, adică partea estetică, dar partea de structură ne dorim să fie finalizată până la 1 iulie”, declara în urmă cu jumătate de an primarul Decebal Făgădău.

Reamintim și de promisiunea edilului șef al Constanței la începerea lucrărilor de reabilitare a Podului de la Butelii, în urmă cu mai bine de un an, în aprilie 2017: „Este un proiect care se vrea să dureze 12 luni. În aprilie îmi doresc să începem lucrările. Ne dorim să restrângem termenul. Vreau să îi asigur pe constănțeni că nu se va repeta problema podului de la Agigea”. Din păcate, asigurările primarului Făgădău contrazic realitatea. S-a împlinit deja termenul final de finalizarea lucrărilor, însă investiția stă blocată de o buna bucată de timp. Constănțenii care trec prin zonă pot confirma că reabilitarea podului nu s-a realizat nici pe sfert, iar ultimul termen furnizat de primar, 1 iulie, pare unul cel puțin neserios. Singura schimbare de pe șantier pare a fi bannerul agățat de gardurile de siguranță, prin care constructorul își cere scuze pentru disconfortul creat.

După ce că se circula greu, pe un singur fir pe sens, la capăt aștepta o altă provocare. Sensul giratoriu de la Cora, o altă invenție genială pentru fluidificarea traficului rutier în Constanța. Coloanele de mașini, cel puțin pe sensul dinspre Valul lui Traian, se întindeau pe sute de metri.

 

(Visited 1.096 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.