Noul proiect are în vedere construirea a 11 dane de mare adâncime unde vor putea acosta nave de mare tonaj și va fi finanțat din fonduri europene, valoarea acestuia fiind estimată la 500 milioane euro, cu o execuția ce va dura patru ani.

Dezvoltarea molurilor III S şi IV S va deschide noi oportunităţi pentru porturile maritime româneşti, proiectul având un impact economic important, însemnând extinderea Portului Constanţa, noi suprafeţe unde se vor dezvolta terminale specializate şi centre logistice şi de producţie”, a transmis CN APM.

Potrivit CN APM, cele două moluri în zona de sud a Portului Constanța înseamnă câştigarea din mare a noi suprafeţe de teren, dezvoltarea a 11 dane de mare adâncime unde vor putea acosta nave de mare tonaj, 70 hectare de platformă de operare şi 36 hectare de zone logistice.

În configuraţia propusă se vor obţine, în Mol III S, 45 ha platforme de operare, 11 ha de zonă logistică, 7 dane de mare adâncime, de până la 16,5m. În Mol IV S se vor dezvolta 4 dane de mare adâncime, aproximativ 25 ha platforme de operare şi 15 ha de zonă logistică.

Realizarea acestui obiectiv de investiţii va conduce la creşterea capacităţii de transport maritim de mărfuri si implicit la creşterea volumului schimburilor comerciale. În acelaşi timp, prin dezvoltarea infrastructurii portului şi demararea unor lucrări de asemenea impact se vor crea noi locuri de muncă.

Extinderea Portului Constanţa prin crearea unor dane de mare adâncime şi terminale suplimentare de operare, obiectiv inclus în Master Planul de Transport, va deveni un important punct de atracţie pentru investitori, mai ales având în vedere oportunitatea dezvoltării unor noi linii comerciale de navigaţie.

(Visited 1.261 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.