Documentul, pentru care municipalitatea a plătit circa 22.000 de euro, cuprinde, în principiu, atât datele care arată situația actuală a Constanței din acest punct de vedere, dar și eventualele proiecte ce ar putea fi puse în practică pentru creșterea atractivității zonei.

Turiștii își doresc să revină în Constanța. Pentru ce?

Studile cuprinse în strategie arată că tot mai mulți turiști aleg Constanța ca destinație de vacanță, chiar și în afara sezonului estival. „În ultimii patru ani turismul a crescut cu circa 20% pe an, de la INS aflăm că avem jumătate de milion de turiști care ajung anual în structuri de cazare din Constanța. Ca tendințe, începe să crească orașul, avem 57% creștere a sosirilor în oraș în ultimii patru ani. Constanța poate deveni o destinație de city break, am descoperit că 63% din cei care au fost chestionați în ancheta sociologică spun că doresc să se întoarcă în Constanța și în afara sezonului. Este o modalitate de a descoperi orașul și într-un context nou, altul decât turismul tradițional!”, a spus expertul Mihaela Pușnava, unul dintre membrii echipei care a ajutat la elaborarea strategiei.

În cadrul prezentării, au fost puse pe tapet și problemele cu care se confruntă orașul și care îngreunează viața turiștilor care vin la noi. „Provocările sesizate țin de integrarea tehnologiei, un subiect actual, dinamic, poate chiar problematic… Este absolut evident faptul că nu putem ignora tehnologia și că trebuie să învățăm să o folosim. Altă provocare o reprezintă dotarea orașului cu echipamente de infrastructură mare. Vorbim despre echipamentele care sunt necesare pentru constănțeni. Am identificat o serie de experiențe care sunt necesare a fi create, îmbunătățite, la nivelul strategiei: turismul cultural, Dobrogea, turismul transfrontalier, suntem un univers special, atipic, trebuie să învățăm cum să marketăm acest lucru”, a mai arătat Pușnava.

Idei multe și mărețe

Și pentru ca aceste probleme să fie rezolvate, cei care au elaborat strategia au trecut în revistă o serie de proiecte care ar ajuta la dezvoltarea turismului constănțean. Sigur, este vorba despre SF-uri care probabil că vor fi puse în practică peste câteva zeci de ani sau chiar niciodată. De exemplu, s-a vorbit despre amenajarea unor mini-porturi turistice în Mamaia și în Constanța, investiții care au fost incluse în Master Planul României.

Alte idei de acest gen prezentate în cadrul dezbaterii sunt legate de construcția unui stadion de mari dimensiuni pentru evenimente sportive sau de divertisment (un vis prea frumos, în condițiile în care nici Sala Polivalentă nu a fost realizată), a unui centru de convenții și expoziții, un acvariu de mari dimensiuni, un aqua park care să funcționeze și în timpul iernii, amenajarea unei piețe a Gării, reamenajarea zonei de coastă a Constanței și stațiunii Mamaia, reabilitarea zonei pietonale a străzii Ștefan cel Mare, dar și finalizarea lucrărilor de reabilitare a Peninsulei.

Toate acestea ar putea fi puse în practică în zeci de ani, din moment ce multe dintre proiectele administrației constănțene din ultima vreme s-au pierdut prin sertare sau… printre ruine. De altfel, aceasta a  fost și marea temere pe care și-au exprimat-o mulți dintre participanții la dezbatere. „Pericolul cel mare este ca această strategie să zacă în sertar”, a spus directorul Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură, Dănuț Jugănaru.

Spune-ți părerea

Strategia de Promovare și Dezvoltare a Tursmului a fost publicată spre consultare pe site-ul Primăriei Constanța. Documentul mai poate fi accesat la link-ul de AICI. Constănțenii au ocazia să își spună opiniile despre planurile autorităților în cadrul altei dezbateri publice pe această temă, ce va avea loc miercuri, 7 martie, la ora 16.00, în sala Remus Opreanu a Palatului Administrativ din bulevardul Tomis nr. 51.

 

(Visited 670 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.