Polițiștii din Ungaria fac ravagii printre șoferii români. Potrivit unor norme intrate în vigoare recent, vehiculele între 2,4 și 3,5 tone trebuie să fie echipate cu tahograf. Amenzile pot depăși 2.500 euro.

Mai mult decât atât, se pare că autoritățile ungare solicită tahograf și pentru autoturismele cu remorcă sau platformă, dacă masa totală depășește 2,4 tone, lucru ce pare inacceptabil și scandalos, cel puțin pentru legislația românească.

Decizia vine după ce în primăvara acestui an deputații europeni au adoptat amendamente la reglementările Uniunii Europene, care vor schimba complet normele de transport în ceea ce privește vehiculele între 2,4 și 3,5 tone.

Parlamentul European a aprobat, în aprilie, versiunea finală a prevederilor (acestea au fost deja adoptate de Comisia pentru Transport și Turism în data de 10 ianuarie a.c.). Concret, au fost adoptate propunerile deputatului socialist Ismail Ertug, cu privire la accesul la ocupația de operator de transport rutier și la condițiile sociale în transport. Aceste propuneri vor avea în vedere transporturile între 2,4 tone și 3,5 tone.

Cea mai importantă dintre aceste modificări este prevederea regulamentului cu numărul 561/2006 privind transportul cu vehicule cu o masă maximă autorizată între 2,4 și 3,5 tone (inclusiv cele cu o remorcă sau o semiremorcă).

În practică, aceasta va însemna că șoferii acestor vehicule care efectuează transporturi internaționale vor trebui să respecte același timp de lucru, de pauză și de odihnă, care se aplică în prezent șoferilor de camioane. Acest lucru va presupune echiparea cu tahografe a vehiculelor cu o greutate cuprinsă între 2,4 t și 3,5 t, fără de care nu ar fi posibilă punerea în aplicare a noilor reglementări.

Zilele trecute, un român care aducea mașini din Germania pe platformă a rămas și fără marfă, și fără platformă, dar a luat și o amendă de 6.000 euro.
Poliția din Ungaria a oprit pentru verificare, în apropierea graniței cu România, un trailer românesc care tracta mai multe autoturisme și a descoperit mai multe nereguli.

Șoferul trailerului a fost oprit, săptămâna trecută, pe Drumul Național 4. Autoritățile ungare au descoperit că bărbatul cu cetățenie română nu doar că nu deținea categoria potrivită pentru a conduce un asemenea vehicul, dar trailerul era supraîncărcat cu aproape două tone și nici nu avea tahograf.

(Visited 155.225 times, 121 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.