Fie ea și construită ilegal, primarul știe că dacă bagă buldozerul în „casa Domnului” va intra în coliziune directă cu enoriașii, mai ales cu facțiunea dură atât de minuțios controlată și manipulată de Teodosie.

Nu clădirea propriu-zisă este miza, ci ceea ce reprezintă ea în accepțiunea credincioșilor care nu vor ierta o asemenea „blasfemie” din partea unui primar care și așa are mari problemele de credibilitate în rândul cetățenilor. Pe asta mizează probabil și Teodosie când îl sfidează pe Chițac și îi râde în nas cu tot cu hotărârea judecătorească, știind că edilul Tomisului se află vertiginos la vale pe toboganul încrederii și simpatiei. Mai mult, prelatul tomitan îl provoacă practic pe Chițac să se urce pe buldozere, dându-i astfel prilejul unei noi scenete eroice în lupta anti-sistem, în care Teodosie nu va ezita să se pună în fața utilajelor.

Ceea ce ne știe primarul este că Teodosie stăpânește la perfecție arma manipulării maselor, a victimizării acolo unde nimeni nu se așteptă și nu crede. În numele credinței exacerbate, dar atât de profund îmbrățișate de o mare parte a enoriașilor, IPS a devenit stindardul luptei de eliberare de sub totalitarismul sanitar, a devenit duhovnicul antivacciniștilor și cronicarul conspiraționiștilor. O gură de aer pentru un ierarh care, de altfel, se confruntă cu numeroase probleme de imagine.

Acum deschide un nou front…

Primarul Vergil Chițac dă însă dovadă de precauție. L-a încondeiat pe Teodosie într-o scrisoare deschisă ca fiind un „sabotor” al „prestigiului” Bisericii, subliniind că nici măcar religia nu este mai presus de lege. Iar legea spune că biserica din zona Macul Roșu trebuie demolată fiindcă a fost construită ilegal, punând în discuție inclusiv o tensionare a relațiilor dintre comunitatea religioasă și restul constănțenilor.

„Recursul la soluții de forță, precum amenințarea potrivit căreia “preoții se vor închide înăuntru” în situația punerii în aplicare a deciziei, nu poate fi interpretat decât ca un îndemn la nesupunere și la încălcarea directă a legii, nu doar la nerespectarea ei”, spune Chițac în scrisoare, anticipând eventuale acțiuni coordonate de Teodosie, astfel încât subiectul să devină un scandal de interes public național.

Dacă va merge până la capăt și va demola printr-o acțiune de forță Biserica, cu o mediatizare excesivă și preoți luați pe sus de organele de ordine, Chițac știe că, oricât de îndreptățit și acoperit de lege ar fi, și-a pus definitiv cruce carierei politice. De aceea, încearcă drumul dialogului și al transferului de responsabilitate către Teodosie, însă, cel mai probabil, fără succes. Ce responsabilitate poți cere de la un om care, în numele sfinților, a umplut cimitirele și spitalele cu oameni cărora le-a spus că dacă se vor vaccina vor ajunge în Iad sau dacă vor purta mască îl supără pe Dumnezeu?

(Visited 304 times, 1 visits today)

Dacă v-a plăcut acest articol, cu un LIKE vă puteți alătura comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.